هموطنان می توانندبرای شرکت در مراسم اربعین از مرزهای خوزستان عازم کربلا شوند

استاندار خوزستان: خوشبختانه وضعیت تردد در مرز شلمچه و چذابه روان است و کلیه هموطنانی که قصد شرکت در مراسم اربعین را دارند می توانند همچنان از مرز های خوزستان مخصوصاً چذابه عازم کربلا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین مستقر در مرز چذابه ُ‌صادق خلیلیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرآنلاین گفت : به دلیل تمهیدات ویژه ای که دست اندرکاران مستقر در پایانه های خروجی مرزی در خوزستان اندیشیده اند توانستیم ترافیک ورودی به این پایانه ها را کنترل کنیم تا هموطنان بیشتری در سلامتی کامل عازم مراسم اربعین شوند.

وی افزود : هزار موکب در سطح استان خوزستان مستقر شده است که در حد و مرز شلمچه و چذابه و برخی شهر های عبوری خدمات خود را ارائه میدهند و تعدادی از مواکب را در شهر های کربلا و نجف مستقر کردیم برخی وسایل نقلیه هم در آن سوی مرز به کار گرفتیم که بتوانیم تردد زائرین را به شهر های نجف و کربلا تسهیل نماییم.

استاندار خوزستان با توجه به مسئله گران بودن قیمت تردد در عراق گفت: قیمت هایی که برای جابجایی زائرین در مرز مقداری بالا رفته بود که با همکاری دولت عراق کاهش پیدا کرد و همچنین با انجام دیگر اقدامات تا کنون بیش از یک میلیون و نیم از هموطنان عزیزمان از این پایانه ها عازم کشور عراق شده اند که در این بین تعدادی نیز از زائرین خارجی نیز در این جمع حضور داشتند.

وی در ادامه گفت:تا کنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر از زائرین به ایران بازگشته اند در ورودی های پایانه ها نیز امکانات و تسهیلات مورد قبولی برای بازگشت زائرین در هر دو پایانه شلمچه و چذابه از نظر حمل و نقل درون استان و برون استانی در نظر گرفته شده که زائرین بتوانند به شهر های مقصد خودشان با قیمت مناسب سفر کنند.

استناندار خوزستان گفت: با استقرار تیم های مخنلف اورژانس در داخل پایانه های مرزی کلیه زائرین در تمام مدت حضور در این پایانه ها تا زمان خروج تحت پوشش خدمات بهداشتی درمانی قرار گرفته اند.

وی افزود : در آن سوی مرز نیز سازمان هلال احمر خدمات بسیار خوبی را ارائه کرده و اکیپ های مختلفی در مسیر پیاده روی مستقر بوده تا بتوانند به زائرین خدمت رسانی کنند.

خلیلیان در پایان گفت:سعی بر این است تا ورود اخرین زائر به کشور موکب ها پا بر جا بمانند و به ترتیب ورود و تردد بیشتر تعداد موکب ها کاهش خواهد یافت .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1674371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =