روزنامه تهران امروز نوشت:

آنطور که پیداست در ماه رمضان بازار حلیم و آش‌رشته فروشان بسیار رونق گرفته‌است و گردش مالی بالای حلیم و‌اش در ماه رمضان باعث می‌شود بسیاری از افراد جویای سود برای فعالیت در این حوزه وسوسه‌شوند که به صورت سیار اقدام به فروش حلیم و‌آش کنند. چند روز پیش هم خبر گردش مالی روزانه دو میلیارد و 700 میلیون تومانی حلیم و آش‌رشته از سوی رئیس اتحادیه کباب، حلیم و آش‌رشته اعلام شد که نشان از فروش بسیار زیاد حلیم وآش در ماه رمضان داشت. اما نکته جالب توجه دراین روزها فعالیت حلیم و آش‌رشته فروشان سیار در سطح تهران است. شاید شما هم وانت‌ نیسان یا ون‌هایی را دیده باشید که در ساعت نزدیک به افطار در خیابان‌های شهر پرسه می‌زنند و با پیدا کردن مکانی برای مستقر شدن اقدام به فروش حلیم یاآش می‌کنند.

کبابی‌ها و مراکز فروش حلیم و آش‌رشته قیمت این دو افطاری پرطرفدار را به ترتیب سه هزار تومان و دو هزار و 500 تومان عنوان می‌کنند.

در صورتی که قیمت حلیم و آش‌رشته این دست‌فروشان سه‌ هزار و 500 تومان برای هر کیلو حلیم و سه هزار تومان برای هر کیلو‌اش رشته‌ است. به گفته این افراد با وجود قیمت بالاتر دست‌فروشان نسبت به مراکز مجاز عرضه حلیم وآش، میزان فروش آنها هم بالاست و مردم از آنها استقبال خوبی می‌کنند. یکی از این حلیم‌فروشان سیار در رابطه با قیمت بالاتر حلیم وآش به تهران‌امروز گفت: امسال به‌دلیل رشد قیمت مواد اولیه امکان عرضه حلیم با قیمت سابق نبود. البته اتحادیه مغازه‌داران را مجبور به فروش با قیمت سابق کرده‌است. اما دست‌فروشان از این ابلاغیه‌ها و اجبارها دور هستند و می‌توانند با قیمت‌هایی که خود می‌خواهند‌ آش و حلیم را عرضه کنند.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    جالبه ما در قم حلیم با قیمت کیلویی 3800 تومن میخریم از مکان مجاز !! چه جوری بنده خدا ها در تهران باید 3000 تومن بدن