ضرورت پایش مستمر عملکرد دانشگاه‌ها در حوزه آموزش / حل مشکل خوابگاه‌های دانشجویی نیازمند مشارکت بخش خصوصی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه حل مشکل کمبود خوابگاه‌های دانشجویی در استان نیازمند مشارکت فعال بخش خصوصی بوده و باید مسئولان دانشگاه‌ها زمینه این مشارکت را فراهم کنند، گفت: عملکرد دانشگاه‌ها و اساتید باید به صورت مستمر مورد سنجش و پایش قرار گیرد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ مرتضی ولی‌پوری در جلسه کمیسیون دانشجویی که با محوریت بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: وضعیت دانشگاه‌ها بعد ازگذشت دو سال از شیوع کرونا و از سرگیری آموزش حضوری قطعاً نیازمند برنامه‌ریزی‌های مدون، برای رسیدن به شرایط مطلوب است.

وی افزود: با زمان‌بندی مشخص شده ضمن حضور در خوابگاه‌های دانشگاه‌های استان از نزدیک با دانشجویان دیدار و گفت‌وگو خواهم داشت.

ولی‌پوری گفت: خوشبختانه با گزارشاتی که با کمک تیم مدیریتی ارائه می‌شود، برای رسیدن به وضعیت مطلوب دانشگاه، تلاش‌های مضاعف و شبانه‌روزی دارند و از تمام ظرفیت خود برای رسیدن به این مهم استفاده می‌نمایند.

معاون استاندار ضمن تأکید بر حفظ جایگاه والای دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی خواستار تعامل بیشتر دانشجویان با مسئولین دانشگاه به منظور رفع دغدغه‌های دانشجویی شد.

ولی‌پوری همچنین بر ضرورت پایش و احصاء مستمر مشکلات دانشگاه‌ها و ارائه راهکارهای دقیق و کارشناسی شده توسط اعضاء و پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه تأکید کرد.

وی همچنین توجه به امکانات رفاهی و خوابگاهی دانشجویان، ساماندهی و تجهیز خوابگاه‌های استان، احیاء خوابگاه‌های فرسوده استان با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی و همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری، افزایش اتوبوس و ون‌های بین شهری در ایستگاه‌های منتهی به دانشگاه‌ها در صورت نیاز ایجاد ایستگاه‌های جدید برای سهولت تردد و حمل و نقل دانشجویان در مسیرهای خوابگاه تا محل برگزاری کلاس‌های درس و همچنین افزایش ون از دانشگاه‌ها تا ایستگاه‌های مترو، نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلاس‌های درس و خوابگاه‌ها و در کلیه مکان‌های دانشجویی – تقویت روشنایی خیابان‌ها و بلوارهای منتهی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی استان را خواستار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1675603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =