اجرای ۶۷عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در قزوین

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: سپاه استان در کنار سایر نیروهای مسلح فعالیت‌های مختلفی را در هفته دفاع مقدس اجرا می‌کند که در همین خصوص بیش از ۲۷۰فعالیت در قالب ۶۷عنوان برنامه پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سرهنگ حمزه برین، معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در نشست خبری هفته دفاع مقدس که با حضور سرهنگ علی چگینی معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان، سرهنگ امیری‌مقدم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین و سرهنگ کریمی معاون لشگر ۱۶زرهی قزوین در محل معراج شهدای قزوین برگزار شد، اظهارکرد: امروز بعد از ۱۴۰۰سال به خوبی می‌توان درک کرد که شهادت امام حسین(ع) جریانی را رقم زد که جهان، اسلام را با حسین بشناسند. امروز دنیا امام حسین(ع) را می‌شناسد و می‌توان به خوبی دریافت که زینب (س) چرا فرمود «ما رأیت الا جمیلا».

او افزود: امروز فرهنگ مقاومت نه فقط در حوزه جنگ سخت بلکه در حوزه‌های مختلف خودنمایی می‌کند و فرهنگ ایستادگی و مقاومت در تمام عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و غیره میدان‌داری می‌کند.

این مقام مسئول گفت: شهادت و ایثارگری منحصر در حوزه جنگ سخت نیست و قصه کرونا ثابت کرد که می‌توان در مسیر خدمت به مردم شهید شد و افتخار امروز ما شهدای درمان هستند.

سرهنگ برین ادامه داد: دفاع مقدس فرصتی است که از همه ایثارگران در تمام حوزه‌ها تجلیل شود. آنچه باید تداوم داشته باشد حفظ و تکثیر روحیه مقاومت و تجلیل از ایثارگری در حوزه مقاومت است. چراکه رمز تحقق بیانیه گام دوم رهبر همین روحیه مقاومت است و اگر به چله دوم انقلاب امید داریم از این منظر است که دفاع مقدس را تجربه کردیم و سختی‌های زیادی را پشت‌سر گذاشتیم و امسال چهل‌ودومین سالروز هفته دفاع مقدس را گرامی و نام و یاد رزمندگان استانمان را زنده نگه داریم.

او با اشاره به عناوین و تعداد برنامه‌های پیش‌بینی شده از سوی سپاه استان در ایام دفاع مقدس تصریح کرد: سپاه استان در کنار سایر نیروهای مسلح در بیش‌از ۹۰۰پایگاه مقاومت مسجدمحور، بیش‌از ۹۰نقطه مقاومت محله‌محور و بیش‌از بیست‌قشر سازمانی فعالیت‌های مختلفی را در این هفته اجرا می‌کند که در همین خصوص بیش‌از ۲۷۰فعالیت در قالب ۶۷عنوان برنامه پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: برنامه‌های مختلفی همچون دیدار با خانواده ایثارگران پیش‌بینی شده که در همین خصوص قریب به ۱۲هزار دیدار صورت می‌گیرد.

او افزود: بیش از ۱۸۰یادواره محله‌محور و پایگاه‌محور، قریب ۶۰برنامه آبروی محله در کوچه‌ای که به نام شهدا نام‌گذاری شده، ۶۰نشست سیاسی بصیرتی با محوریت جهاد تبیین با نگاه به روح جهاد و مقاومت، ۷۰برنامه همایش فرهنگی، ۲۰کارگاه مهارت‌آموزی و اشتغال، ۴۰برنامه ورزشی، سازماندهی ۳۰گروه جهادی برای خدمات مختلف درمانی تا عمرانی در سطح استان بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

این مقام مسئول ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس در سطح استان، اجرای نمایشگاه دفاع مقدس و بازخوانی عملیات والفجر۴ در تیپ۸۲ صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، افتتاح پروژه‌های عمرانی، اجرای کمک‌های مومنانه با توزیع بیست‌هزار بسته معیشتی و بسته‌های لوازم‌التحریر از دیگر برنامه‌های سپاه استان در ایام دفاع مقدس است.

سرهنگ برین استقبال از دانشجویان جدیدالورود با محوریت بسیج دانشجویی از جنس دفاع مقدس را از دیگر برنامه های این هفته خواند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در پایان با اشاره به الگوگیری از اربعین در مسیر خدمت‌رسانی گفت: مدلی که اربعین به ما ارایه می‌دهد، حول محور خدمت‌رسانی است و فرهنگ اربعین به ما می‌آموزد که می‌توان حکومت مهدوی را تجربه کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1676053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =