احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک صنعتی خرمدشت و آراسنج

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: عملیات اجرایی احداث دوتصفیه‌خانه فاضلاب شهرکهای صنعتی خرمدشت و آراسنج با سرمایه‌گذاری ۴۰۰میلیاردریالی آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ رضا صفاری، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین در حاشیه سومین سمینار و کارگاه آموزشی شناخت محیط زیست ویژه طلاب و روحانیون که در سالن اجتماعات شرکت برگزار شده، اظهارکرد: در راستای حفظ محیط زیست و ساماندهی پساب خروجی واحدهای تولیدی تاکنون در سه‌شهرک صنعتی کاسپین، لیا و حیدریه تصفیه‌خانه فاضلاب احداث شده که بیش از ۹۵درصد واحدهای فعال مستقر در این شهرکهای صنعتی به شبکه تصفیه‌خانه فاضلاب متصل بوده که پساب خروجی آن‌ها بعد از ورود به تصفیه‌خانه فاضلاب بازچرخانی و مجدد در واحدهای تولیدی و فضای سبز استفاده می‌شود.

او با اشاره به احداث دوتصفیه‌خانه فاضلاب در سال‌جاری افزود: عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی خرمدشت آغاز شده و عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی آراسنج با انتخاب پیمانکار کمتر از دوماه دیگر شروع می‌شود.

صفاری گفت: تاکنون طرح ممیزی ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی (HSEE) برای ۵۰۰واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی تابعه با هدف ارتقاء سطح ایمنی، بهداشت و محیط زیست انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین بیان کرد: تهیه شناسنامه HSEE در کلیه شهرکها و نواحی صنعتی تابعه، شناسایی کانون‌های مستعد خطر در شهرکها و نواحی صنعتی تابعه، شناسایی واحدهای صنعتی حساس و پرخطر از حیث ایمنی و پدافند غیرعامل، برگزاری دوره‌های آموزشی موردنیاز در حوزه HSEE جهت پرسنل واحدهای صنعتی، خرید دودستگاه خودروی آتش‌نشانی به‌همراه تجهیزات برای شهرکهای صنعتی کاسپین۲ و خرمدشت، نظارت و کنترل فرایند تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در راستای کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی از مهم‌ترین اقدامات در حوزه HSEE در یک‌سال گذشته بوده است.

گفتنی است سمینار آموزشی شناخت محیط زیست با حضور ۵۰نفر از طلاب و روحانیون استان، سعیده خضیر سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست و رضا صفاری مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1676396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =