۱۰ نفر
۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
چرا نمک باعث افزایش فشار خون می‌شود؟

امروزه فشار خون بالا به عنوان یکی از مشکلات بهداشتی در دنیا شناخته می‌شود که افراد زیادی را درگیر خود کرده و منجر به تغییر سبک زندگی آن‌ها شده است.

افزایش فشار خون به تنهایی باعث بوجود آمدن انواع سکته‌های قلبی و مغزی، دیابت و نارسایی کلیه در انسان می‌شود. به همین دلیل در اغلب بیماری‌ها کنترل فشار خون افراد برای پزشک اهمیت فراوانی دارد و حتی به عنوان راهکاری برای پیشگیری یا درمان برخی عارضه‌ها در نظر گرفته می‌شود. فشار خون در واقع همان نیروی خون است که به رگ‌ها وارد می‌شود. قلب، خون را به رگ‌ها پمپ می‌کند و به این ترتیب خون در تمام بدن حمل می‌شود.

حالا چرا نمک باعث افزایش فشار خون می‌شود؟ وقتی که ما مقداری زیادی از غذاهای شور و پر نمک میل می‌کنیم مقدار زیادی سدیم وارد بدن می‌شود. به دنبال آن، بدن آب فراوانی جذب می‌کند تا سدیم اضافی از طریق کلیه‌ها دفع شود. این فرآیند، یعنی آب اضافه شده به بدن باعث افزایش فشار بر قلب و رگ‌های خونی می‌شود و به دنبال آن فشار خون فرد افزایش پیدا می‌کند. در این مقاله از فروشگاه بلو سالت ۲۴ همراه شما هستیم تا بیشتر به سوال «چرا نمک باعث افزایش فشارخون می‌شود؟» بپردازیم و به تفاوت انواع نمک و خواص درمانی گوناگون آن‌ها اشاره کنیم، با ما همراه باشید.

نمک‌های معدنی و درمان فشار خون بالا

به طور کلی فشار خون بالا از دوجنبه برای بیماران چالش برانگیز است؛ یکی اینکه آن‌ها همواره مجبور هستند غذاهای بی‌نمک و بی‌مزه میل کنند، دومین مسئله نیز مربوط به سلامت عضلات بدن می‌شود. از آنجا که نمک یک ماده معدنی و ضروی برای سلامتی است، کمبود آن سبب می‌شود که سلول‌های عصبی سیگنالی ارسال نکنند و در نتیجه تعادل مایعات بدن بهم بخورد. پس بدن ما نیاز به مصرف روزانه نمک داشته و حذف آن از رژیم غذایی باعث اختلال عملکرد سایر اعضاء بدن می‌شود. املاح معدنی که در نمک آبی سمنان وجود دارد نه تنها باعث افزایش فشار خون نمی‌شود بلکه به صورت تجربی در برخی افراد دیده شده که در کنترل فشار خون آن‌ها نیز اثرات مثبتی داشته است. نمک آبی سمنان قیمت بیشتری نسبت به نمک‌های معمولی دارد زیرا بسیار کمیاب و پر خاصیت است. نمک آبی به عنوان یکی از بهترین نمک‌های دنیا و با فواید درمانی بسیار حاوی املاح گوناگونی مانند سدیم کلرید، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و آهن است.

چرا نمک باعث افزایش فشار خون می‌شود؟

نمک آبی چگونه فشار خون بالا را کنترل می‌کند؟

نمک آبی به سلامت قلب و عروق و تنظیم فشار خون کمک می‌کند. افراد زیادی هستند که پس از مشاوره با پزشک داروهای فشار خود را کنار گذاشته و به صورت مرتب از نمک آبی استفاده می‌کنند. به این دلیل که نمک آبی از سایر نمک‌های معدنی مانند نمک صورتی، حاوی پتاسیم فراوان‌تری است. قیمت نمک هیمالیا یا همان نمک صورتی نیز مانند نمک آبی بیشتر بوده و خواص بیشماری دارد. اما پتاسیم نقش مهمی در سلامت افراد بزرگسال داشته و بدن به صورت روزانه به ۴۷۰۰ میلی‌گرم پتاسیم نیاز دارد. به عبارت دیگر نمک آبی ضد فشار خون بوده و بیماران با مشکل فشارخون بالا از طریق نمک آبی درمان خواهند شد. نمک آبی جایگزین بسیار خوبی برای نمک‌های سفید آشپزخانه محسوب می‌شود. دلیل رنگ آبی این نمک نیز وجود میزان زیادی عنصر پتاسیم است. پتاسیم عنصری ضروری برای بدن بوده و کنترل فشار خون را به عهده دارد. برخی انواع دیگر نمک‌ها نیز وجود دارند که به درمان فشار خون بالا کمک می‌کنند از جمله نمک دریا که به عنوان نمک دارویی نیز شناخته می‌شود.

چرا نمک باعث افزایش فشار خون می‌شود؟

برای فشار خون حساس به نمک، نمک دریا مصرف کنید

بیماری فشار خون بالا با حساسیت به نمک، نوعی دیگر از بیماری‌های افراد مبتلا به فشار خون است. نمک دریا یکی از نمک‌های دارویی با فواید استثنایی است که در ۱۰ سال اخیر به محبوبیت بالایی رسیده است. وجود مواد معدنی نظیر مس، آهن، روی، کلر، منیزیم، پتاسیم و کلسیم، نمک دریا را به بهترین جایگزین نمک طعام تبدیل کرده است. خواص نمک دریا برای لاغری، کنترل فشار خون و فواید ضد عفونی کنندگی آن باعث شده بیشتر مورد توجه افراد قرار گیرد. از طرف دیگر نمک خوراکی و نمک دریا شباهت‌های فراوانی در ظاهر با یکدیگر دارند. هر دوی این مواد، سفیدرنگ هستند؛ اما نمک دریا از تبخیر آب دریا به‌دست می‌آید و به ‌دلیل داشتن املاح مفید و معدنی، رنگ تیره‌تری نسبت به نمک طعام دارد.

خواصی بی‌نظیر با املاح معدنی موجود در نمک آبی

شاید باورش برای شما سخت باشد که این حجم از خواص در یک ماده معدنی جمع شده باشد؛ اما باید بگوییم که حقیقت دارد. نمک آبی سمنان یا همان پرشین بلو سالت باعث گرم شدن معده و لاغری افراد می‌شود، با افزایش گردش خون در سر، ریزش مو را درمان می‌کند و در درمان بیماری‌های معده نظیر سوزش سر دل و نفخ بسیار کارآمد است. اگر در هر قسمت از بدن خود درد احساس می‌کنید، یک حمام گرم با نمک آبی چاره کار شما است. ید موجود در نمک آبی نیز برای پیشگیری و درمان تیروئید بسیار توصیه شده است.

چرا نمک باعث افزایش فشار خون می‌شود؟

خرید نمک آبی اصل از فروشگاه اینترنتی بلوسالت۲۴

در این مطلب تلاش کردیم ضمن بررسی خواص نمک آبی یا همان پرشین بلو سالت به سوال « چرا نمک باعث افزایش فشارخون می‌شود؟» پاسخی شفاف و قابل اطمینان دهیم. فروشگاه ‌BlueSalt۲۴ نام تجاری فروشگاه نمک آبی است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۰ میلادی در کشور آغاز کرده است. فروشگاه نمک آبی، نمایندگی رسمی و اصلی استخراج و پخش انواع نمک آبی و صورتی در ایران است که محصولات خود را در اختیار مصرف کنندگان داخلی و خارجی قرار می‌دهد. مصرف کنندگان محترم از سراسر کشور می‌توانند با ثبت درخواست اینترنتی در سایت فروشگاه بلوسالت ۲۴ اقدام به خرید نمک آبی اصل کنند. همچنین در فروشگاه بلوسالت امکان خرید عمده نمک آبی و نمک صورتی هیمالیا فراهم شده است. بلو سالت ۲۴ پس از آنالیز نمک آبی توسط آزمایشگاه‌های آلمانی، آن را به جهان ارائه کرده است. مصرف کنندگان محترم برای تهیه نمک آبی اصل می‌توانند به وبسایت bluesalt۲۴.ir مراجعه نموده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۳۳۰۵۳۱۳ در ارتباط باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1677168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =