احداث مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن ابرکوه در مسیر سیل

رئیس اداره منابع آب ابرکوه گفت: مسکن مهر ابرکوه یکی از طرح‌های اجرا شده در مسیر رودخانه بوده که با جانمایی اشتباه، ساکنان آن را دچار مشکل کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، سید علی مشکات گفت: شهر ابرکوه همواره در معرض تهدید و مخاطره های سیل بوده و از دیرباز، ساختمان‌ها بر روی مناطق مرتفع بنا شده است

وی افزود: در سال‌های اخیر و افزایش شهرنشینی و نیاز مبرم و روزافزون به مسکن در این شهر و سایر شهرهای کشور، متاسفانه با نادیده گرفتن پیشینه سیلاب، اقدام به ساخت و سازهایی در مسیل‌ها و حریم رودخانه‌ها از سوی مردم و ارگان‌های ذیربط شده که با وجود اخطارهای متعدد و اقدامات قضایی شرکت، کماکان این روند اشتباه ادامه دارد.

رئیس اداره منابع آب ابرکوه تصریح کرد: سایت طرح اقدام ملی مسکن ابرکوه با وجود درک مشکلات و با وجود استعلام از شرکت و پاسخ منفی، در سال‌های اخیر آغاز شده و اخطارهای صادره از سوی شرکت نیز تاثیری در توقف روند نداشته و نیاز به اقدام قضایی جدی در این مورد است.

وی اظهار داشت: به دلیل اینکه این طرح در تنها مسیر باقی مانده ورود آب به شهر اقدام به احداث شده و مسیر را مسدود کرده است، قطعا هر سال، مسائل خطرناکی را به همراه خواهد داشت.

مشکات ادامه داد: بلوار ابوریحان نیز با انسداد مسیر رودخانه عبوری ابرکوه هر ساله موجب تخریب منازل و باغ‌های اطراف خود می‌شود و با وجود اخطارهای متعدد و پیگیری قضایی هیچ اقدامی جهت رفع مشکل این بلوار و رفع انسداد مسیر رودخانه صورت نگرفته است.

وی گفت: همچنین در انتهای مسیر رودخانه، آب‌های ناشی از سیلاب به محلی بنام گود تعزیه وارد و مسیر خروجی این محل در سال‌های گذشته مسدود شده و آب سیل توسط چندین پمپ طی چندین روز تخلیه و به خیابان‌های اطراف ریخته شده تا از شهر خارج شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1677267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =