ویژگی های یک صندلی کامپیوتر ایده آل و استاندارد چیست؟

در این گزارش به بیان نکات مهمی میپردازیم که باید در هنگام خرید صندلی کامپیوتر حتما به آن ها دقت کنید تا بتوانید متناسب با بودجه و شرایطی که دارید بهترین صندلی ممکن را خریداری کنید.

امروزه بسیاری از افراد و مجموعه ها بنا بر دلایل مختلفی نیاز به صندلی های کامپیوتر دارند. صندلی هایی که بتوانیم به راحتی از آن ها استفاده کنیم و به انجام فعالیت های مختلف بپردازیم. اما نکته ای که وجود دارد این است که باید در انتخاب و خرید صندلی کامپیوتر به شدت دقت کنیم تا از میان انواع مدل های مختلفی که برای خرید موجود هستند، صندلی ای را انتخاب کنیم که واقعا از همه لحاظ ایده آل و استاندارد باشد و بتواند نیاز ما را بر طرف کند، در این گزارش به بیان نکات مهمی میپردازیم که باید در هنگام خرید صندلی کامپیوتر حتما به آن ها دقت کنید تا بتوانید متناسب با بودجه و شرایطی که دارید، بهترین صندلی ممکن را خریداری کنید.

توجه به ارگونومی بودن صندلی کامپیوتر

تا حالا مجبور شده اید که ساعت های زیادی را بر روی صندلی مترو یا اتوبوس بنشینید؟ بعد از چند ساعت، هم گردن شما درد میگیرد و هم کمر و هم دیگر نقاط بدنتان! علت اصلی این موضوع این است که صندلی های مترو و اتوبوس ها معمولا به صورت استاندارد ساخته نشده اند و به همین خاطر است که بعد از مدتی نشستن بر روی آن ها دچار مشکلات کمر درد و گردن درد و.... میشویم، مهم ترین اصلی که باید در هنگام خرید صندلی کامپیوتر به آن توجه کنید این است که در طراحی آن اصول ارگونومی به خوبی رعایت شده باشد!

متخصصین به کمک علم ارگونومی و با مطالعه ساختار بدن انسان سعی میکنند طراحی صندلی های کامپیوتر را به نحوی انجام دهند تا بخش های مختلف صندلی مورد نظر مثل پشتی صندلی، فوم ها، پشتی گردن و.... به نحوی ساخته شوند که بخش های مهمی از بدن انسان همچون کمر، گردن، پا ها و.... را پوشش دهند و فردی که قصد استفاده از صندلی را دارد حتی پس از ساعت ها استفاده مداوم از این صندلی، دچار مشکلاتی مثل کمر درد یا گردن درد و.... نشود.

توجه به راحتی صندلی از میزان فوم تا ابعاد و جنس روکش چرمی یا پارچه ای!

یک صندلی کامپیوتر ایده آل باید علاوه بر این که متناسب با ساختار بدن انسان طراحی می شود، بسیار راحت نیز باشد. منظور از راحتی توجه به سه معیار : ابعاد، فوم، و روکش است! مورد اول یعنی ابعاد صندلی از بخش نشیمنگاه تا پشتی صندلی باید به میزانی باشد که فضای کاملا کافی را در اختیار استفاده کنند قرار دهد تا فردی که بر روی نشیمنگاه صندلی کامپیوتر مورد نظر مینشیند، فضای کاملا کافی در اختیار داشته باشد. بعضی صندلی ها دارای نشیمنگاه و پشتی های کوچک هستند که باعث میشود فرد استفاده کننده از صندلی، احساس خوبی نداشته باشد.

مورد دوم توجه به میزان فوم بکار رفته شده در پشتی و بخصوص نشیمنگاه صندلی است! در برخی از مدل های صندلی های ساخته شده، مشاهده میشود که میزان بسیار کمی فوم، در قسمت نشیمنگاه و پشتی صندلی بکار رفته است و همین مورد باعث میشود فردی که قصد دارد برای ساعت های طولانی از این صندلی استفاده کند، به دلیل کم بودن میزان فوم درون نشیمنگاه و پشتی صندلی مورد نظر، احساس راحتی صد در صدی را نداشته باشد.

و مورد سوم مربوط به جنس روکش صندلی های کامپیوتر است. باید دقت شود که پارچه یا چرم استفاده شده در نشیمنگاه صندلی، حتما پارچه یا چرم تنفسی باشد تا کاربر استفاده کننده از صندلی کامپیوتر مورد نظر، بعد از مدتی استفاده دچار مشکلاتی چون عرق کردن نشیمنگاه یا پشتی صندلی یا گرم شدن بیش از حد آن ها نشود. ویژگی پارچه و چرم های تنفسی این است که هوا را از میان ساختار خود عبور میدهند و موجب خنکی در نشیمنگاه و پشتی صندلی مورد نظر میشوند.

داشتن حداقل امکانات لازم

ویژگی های یک صندلی کامپیوتر ایده آل و استاندارد چیست؟

یکی از مواردی که باعث میشود قیمت های صندلی های کامپیوتر با یکدیگر تفاوت داشته باشد، بحث امکانات فرعی است که این صندلی ها دارند، یک صندلی کامپیوتر استاندارد باید حداقل چندین ویژگی ضروری داشته باشد، ویژگی هایی مثل "قابلیت تنظیم ارتفاع" و "قابلیت تنظیم زاویه پشتی" جزو دو ویژگی بسیار مهم و ضروری هستند که حتما یک صندلی استاندارد باید داشته باشد. البته سایر ویژگی های فرعی مثل داشتن پشتی گردن، ویژگی تنظیم دسته های صندلی، تنظیم زاویه نشیمنگاه و.... نیز جزو ویژگی هایی هستند که باعث میشوند شما هنگام استفاده از صندلی مورد نظر، راحتی و امکانات بیشتری داشته باشید.

در نظر گرفتن پشتیبانی و خدمات پس از فروش!

ممکن است شما بهترین صندلی کامپیوتر را انتخاب و خریداری کنید اما بعد از چندین سال استفاده مداوم متوجه خرابی و ایجاد مشکل در آن بشوید! در این شرایط اگر برند ارائه دهنده صندلی مورد نظر پشتیبانی و خدمات پس از فروش خوبی نداشته باشد، کار شما برای تعمیر صندلی بسیار سخت میشود. پیشنهاد میشود اگر قصد خرید صندلی کامپیوتر دارید حتما به گارانتی و خدمات پس از فروش برند های ارائه دهنده، دقت کنید. همچنین توجه به کیفیت و میزان پاسخگویی خدمات پس از فروش برند های ارائه دهنده نیز بسیار واجب است زیرا بسیاری از شرکت ها صرفا وعده خدمات پس از فروش را میدهند و در عمل هیچ کاری را انجام نخواهند داد!

ویژگی های یک صندلی کامپیوتر ایده آل و استاندارد چیست؟

با توجه به اینکه در زمینه صندلی های کامپیوتر، برند های ایرانی بسیار با کیفیتی وجود دارند که کیفیت محصولات آن ها حتی از معروف ترین تولید کنندگان خارجی نیز بیشتر است، پیشنهاد میکنیم که برای خرید صندلی کامپیوتر به سراغ برند های ایرانی بروید زیرا بسیاری از قطعات این برند ها در داخل ایران تولید شده و در آینده در صورت ایجاد مشکلی برای آن ها، مشکل صندلی مورد نظر توسط پشتیبانی و خدمات پس از فروش برند مربوطه بسیار راحت و سریع تر بر طرف میشود.

خرید از برند های معتبر تولید کننده صندلی های کامپیوتر

تشخیص بسیاری از مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم برای یک فرد عادی بسیار سخت و دشوار است. به طور مثال تشخیص دادن اینکه یک صندلی کامپیوتر واقعا بر اساس اصول ارگونومی ساخته شده یا خیر و اینکه پارچه یا چرم استفاده شده در نشیمنگاه یا پشتی آن ها تنفسی است و هوا را از میان ساختار خود عبور میدهد یا خیر، کاری است که تشخیص آن به راحتی انجام نمیشود. پیشنهاد میشود به جهت اینکه مطمئن باشیم صندلی ای که قصد خریداری آن را داریم شامل تمامی موارد گفته شده در بالا میباشد، بهترین کار خرید از برند های معروف تولید کننده انواع صندلی کامپیوتر است!

با خرید از برند های معروف تا حد زیادی میتواند خیالمان بابت کیفیت و مهندسی صندلی کامپیوتر مورد نظر راحت باشد، البته قطعا محصولات برند های برتر و شناخته شده به نسبت دیگر برند ها قیمت بالاتری خواهند داشت اما تهیه این محصولات با قیمت بالاتر بهتر است از خرید یک صندلی بی کیفیت!

به طور کلی صندلی های کامپیوتر جزو دسته کالا هایی هستند که باید در خرید آن ها دقت زیادی را بکار برد و صرفا به ظاهر صندلی مورد نظر توجه نکرد، شما میتوانید تنها با توجه به نکاتی که در این مطلب به آن ها اشاره شده، بهترین انتخاب ممکن را از میان گزینه های ممکن انجام دهید و صندلی ای را تهیه کنید که بتوانید تا سالیان سال از آن استفاده کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1677719

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =