پارتیشن شیشه ای/ تولید و اجرای انواع پارتیشن بندی در دکوراسیون

در مراکز اداری و تجاری استفاده بهینه از فضای موجود بسیار مهم است.

مدیران از انواع پارتیشن شیشه ای اداری برای تقسیم‌بندی اتاق‌های شرکت‌های خود استفاده می‌کنند. در شرکت‌های بزرگ مدل‌های مختلف پارتیشن شیشه ای تولیدی آریا سازوکار از میان پارتیشن‌های موجود در بازار محبوبیت زیادی دارند. این نوع دیوارهای شیشه‌ای علاوه بر انعطاف‌پذیری خوبی که در هنگام ساخت و نصب دارند، فضایی مدرن و زیبا را به محیط مورد نظر می‌بخشند. در این مقاله علاوه بر آشنایی با مزایای استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای، اطلاعات مفیدی درباره تولید و اجرای انواع پارتیشن بندی در دکوراسیون و مدت زمان لازم برای تولید این محصولات و مراحل نصب آن‌ها ارائه شده است.

پارتیشن شیشه ای/ تولید و اجرای انواع پارتیشن بندی در دکوراسیون

پارتیشن شیشه ای و مزایای آن

پارتیشن شیشه‌ای یکی از ابزارهای کاربردی برای تفکیک فضا به خصوص در شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ متناسب با نیازهای سازمان است. در ادامه مهم‌ترین مزایای استفاده از این دیوارهای شیشه‌ای شرح داده شده است:

رفع آلودگی صوتی

در فضاهای باز و بدون دیوار، سروصدای زیادی وجود دارد که کار کردن در چنین محیطی را بسیار دشوار می کند. نصب دیوارهای معمولی برای تفکیک این فضاها باعث اشغال شدن محیط، تغییر نقشه ساختمان و صرف هزینه و وقت بسیار می‌شود. پارتیشن‌های شیشه‌ای مقدار زیادی از آلودگی صوتی محیط‌های کاری را کاهش می‌دهند. همچنین این مصالح ساختمانی با بزرگتر نشان دادن محیط در حفظ انرژی و روحیه کارمندان بسیار موثر هستند.

بهره‌ مندی از نور طبیعی

در صورتی که برای تقسیم‌بندی فضای مورد نظر خود از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده کنید، می‌توانید از حداکثر نور طبیعی بهره‌مند شوید. این امر ضمن صرفه‌جویی در میزان مصرف انرژی، هزینه‌های ناشی از آن را نیز کاهش می‌دهد. تامین روشنایی کافی در محیط، امکان نگهداری از انواع گیاهان را نیز فراهم می‌سازد.

مدت زمان مورد نیاز برای تولید پارتیشن شیشه ای

برای اینکه مدت زمان لازم برای ساخت و اجرای پارتیشن شیشه ای را محاسبه کنید، باید عوامل مختلفی همچون نوع اتاق شیشه‌ای، متریال به‌کار رفته، متراژ محیط و شرایط کاری طراح و نصاب را در نظر بگیرید. متریال مورد استفاده شامل ضخامت و رنگ شیشه، نوع پارتیشن، نوع فریم و نوع درب هستند.

هزینه ساخت پارتیشن‌های شیشه‌ای با فریم چوب یا MDF به دلیل بالا بودن قیمت این متریال نسبت به سایر پارتیشن‌ها، بالاتر است. همچنین برای ساخت این نوع پارتیشن فریم‌دار برای یک سالن به متراژ 100 متر مربع، به زمانی بین 7 الی 10 روز نیاز است. البته این مدت زمان در صورتی است که شیشه‌های استفاده شده در ساخت پارتیشن از نوع سکوریت نباشد. اما اگر از شیشه‌های سکوریت و اسکلت آلومینیومی برای ساخت دیوارهای شیشه‌ای استفاده شود، روند طراحی، ساخت و اجرای آن حدود 20 الی 25 روز است.

مدت زمان مورد نیاز برای طراحی، ساخت و اجرای پارتیشن شیشه‌ای بدون فریم با شیشه سکوریت تک جداره حدود 10 روز است. البته این مدت زمان برای شرایطی در نظر گرفته شده است که قصد تفکیک فضایی به متراژ 100 متر مربع را داشته باشید. در صورتی که از شیشه سکوریت دوجداره برای پارتیشن شیشه‌ای فریم‌لس استفاده کنید، زمان مورد نیاز برای ساخت آن حدود 14 روز است.

پارتیشن شیشه ای/ تولید و اجرای انواع پارتیشن بندی در دکوراسیون

مراحل نصب پارتیشن شیشه ای

برای نصب پارتیشن شیشه ای باید 5 مرحله را دنبال کنید:

· نصب کانال U: کانال U قطعه‌ای است که پنل‌های شیشه‌ای را در جای خود ثابت نگه می‌دارد. این کانال را باید در بالا و پایین پارتیشن تنظیم کنید. سپس باید سوراخ‌هایی را در این کانال ایجاد کرده و آن را با پیچ به کف، دیوارها و سقف ثابت نمایید. اگر مطمئن نیستید که کدام اندازه کانال U برای شما مناسب است، از کارشناسان ساز و کار کمک بخواهید.

· نصب پنل‌های شیشه‌ای: پس از قرارگیری کانال U در جای ثابت، امکان بلند کردن شیشه با کمک آن وجود دارد. پنل‌های شیشه‌ای برای اینکه به صورت عمودی قرار گیرند، باید در پایه کانال U تراز شوند.

· قرارگیری اتصالات و یراق‌آلات: بعد از اینکه پنل‌های شیشه‌ای در جای خود قرار گرفتند، می‌توان آن‌ها را به صورت عمودی با کمک لولا به هم متصل کرد. فریم‌ها برای پارتیشن‌هایی استفاده می‌شوند که دارای قاب هستند.

· استفاده از واشر لاستیکی: پس از اتصال پنل‌های شیشه‌ای به صورت عمودی، از واشر برای ثابت نگهداشتن آن‌ها در کانال U استفاده می‌شود.

· نصب درب شیشه‌ای: در ابتدا باید صفحه کف را با پیچ و مهره روی زمین ثابت کرده و نقطه محوری کانال U را در بالای آن تنظیم کنید. سپس نصب درب شیشه‌ای را با استفاده از پیچ و مهره روی نقطه محوری کانال U انجام دهید.

اطلاعات بیشتر درباره شیشه سکوریت پارتیشن شیشه ای و تولید و اجرای پارتیشن بندی در دکوراسیون را می توانید در سایت سازوکار مطالعه کنید و همچنین برای انجام خدمات پارتیشن بندی از تیم آریا سازوکار کمک بگیرید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1677825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =