این فرد مترقی کیست؟ / ورود یک چهره دموکراسی خواه و مردمی به ایران!

عصر ایران نوشت به نظر می رسد اگر این شخص رئیس جمهور ایران بود با توجه به رویکرد مترقی و خردمندانه ای که دارد (و از سخنانش پیداست) ایران را در مسیر توسعه و تعالی هدایت می کرد

گویا اخیرا فردی آزادیخواه، دموکراسی خواه ، مردمی و بسیار روشنفکر از خارج ایران وارد کشور شده و سخنان جالبی درباره گشت ارشاد و موضوع حجاب گفته است؛ بخوانید:

«می گویند اگر حجاب آزاد شود، مردم لخت بیرون می آیند؛ ما قبل از انقلاب هم بودیم، مردم لخت آمدند؟ الان در ترکیه، پاکستان و عراق که حجاب آزاد است، مردم لخت بیرون می آیند؟ چرا به مردم توهین می کنید؟ اصلاً به شما چه ربطی دارد؟ چه کسی شما را مأمور کرده کنترل کنید؟ این یعنی محدود کردن آزادی مردم. این غلط است و فساد از اینجاست و چقدر فجایع در این کنترل اتفاق می افتد.

حالا چه کسی گفته شما کنترل کنید؟ چه کسی گفته شما صالح به کنترل هستید؟ چه کسی گفته کنترل شما مفید است؟ چه کسی گفته در کنترل های شما فسادهای عجیب و غریب اتفاق نمی افتد؟ خود شما را چه کسی می خواهد کنترل کند؟!»

به نظر می رسد اگر این شخص رئیس جمهور ایران بود با توجه به رویکرد مترقی و خردمندانه ای که دارد (و از سخنانش پیداست) ایران را در مسیر توسعه و تعالی هدایت می کرد، به وزیر کشور دستور می داد گشت ارشاد را جمع کند و حتما از هر گونه توهینی به مردم ایران جلوگیری می کرد و مثلا اجازه نمی داد کسی مردم معترض را "خس و خاشاک" بنامد، با کنترلگری های غیرمعقول مخالفت می کرد و از جمله در حوزه رسانه و کتاب، شاهد آزادترین رویکردها می بودیم و خبری از سانسور و توقیف هم نبود.

حتما مخالفان چنین رئیس جمهور گشاده فکر و با سعه صدری نیز می توانستند چه در رسانه و چه در اجتماعات قانونی علیه او بنویسند و بگویند و او هم لابد به نقدهایشان توجه می کرد.
اصلا چرا زیاده گویی؟ ایران را سوئیسی می کرد در ۸ سال که بیا و ببین!

این فرد کیست؟

کسی که این سخنان را گفته، کسی نیست جز محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲؛ ، هم او که در هشت سال ریاست جمهوری اش، مخالفانش را "خس و خاشاک" نامید و تار و مار کرد، گشت ارشاد را استمرار بخشد، ممیزی در وزارت ارشادش را به حد اعلی رساند، جامعه را دچار تفرقه ای بی سابقه ساخت ، صدها میلیارد دلار درآمد نفتی ایران در دوران طلایی و بی نظیر قیمت نفت را هدر داد و فقر را عمیق تر کرد، با سیاست پوپولیستی اش درباره آب، تیر خلاص را به ذخایر آب کشور زد، اجماعی جهانی علیه ایران شکل داد و بعد از ۸ سال، ویرانه ای تمام عیار تحویل ملت داد و ... آنگاه طلبکار هم شد و الان هم به گونه ای حرف می زند که انگار همین دیشب با یک پرواز خارحی وارد تهران شده و هیچ نقشی در تیره بختی های امروز ندارد!

یکی هم نیست از او بپرسد شما که این قدر می فهمی و این قدر خوب حرف می زنی و این قدر آزادیخواه و دمکرات هستی(!) چرا در آن ۸ سال (و به ویژه قبل از اواخر ریاست جمهوری ات که با رقبای داخلی اصولگرایت به مشکل برخورده بودی) نفس مخالفانت را بریده بودی و از این حرف ها نمی زدی و به گونه ای دیگر عمل می کردی؟!

این فرد مترقی کیست؟ / ورود یک چهره دموکراسی خواه و مردمی به ایران!
این فرد مترقی کیست؟ / ورود یک چهره دموکراسی خواه و مردمی به ایران!

خطاب به رئیس جمهور اسبق باید گفت:
حنایت رنگی ندارد آقای احمدی نژاد! این حرف ها را ممکن است مردم از کسی که تازه به میدان آمده، باور کنند ولی از کسی که آثار سیاست های فاجعه بارش هنوز ملتی را می آزارد، نه.

کیست نداند که اپوزیسیون بازی امروزت فقط برای دیده شدن است و تلاشی است برای بازگشت دوباره ات به قدرت؟ بالاخره طعم قدرت را در کمال ناباوری چشیده ای و سخت است به آن فکر نکنی!

ای کاش ذره ای از این آزادیخواهی نمایشی امروز در آن ۸ سال در وجودت بود تا امروز حرف هایت را اندکی باور کنیم. آنقدر از امثال شما حرف های مردم پسند شنیده ایم که گوش هایمان پر است ولی وقتی به قدرت می رسید، آن کار دیگر می کنید!

آقای محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور اسبق!
آزموده را آزمودن خطاست... برو این دام بر مرغ دگر نِه!

بیشتر بخوانید :

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1677946

برچسب‌ها