چرا راه‌اندازی روبل دیجیتال روسیه مهم است؟

پس از تجاوز به اوکراین، روسیه در حال تشدید برنامه‌های خود برای استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC)، روبل دیجیتال، در تجارت این کشور با چین است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این توسعه می تواند کشورهای دیگر در سراسر جهان را تشویق کند تا از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در تسویه حساب های متقابل با شرکای خارجی استفاده کنند و پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال را تسریع کند.

بیشتر بخوانید:

جزییات تازه درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ معوقات بازنشستگان چگونه تسویه می‌شود؟

پرونده نرخ‌ سود بانکی بسته شد/آخرین تصمیم‌درباره سود سپرده‌ها چیست؟

آناتولی آکساکوف، قانونگذار روسی و رئیس کمیته مالی، پارلمان روسیه، گفت که پس از راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی در اوایل سال آینده، مسکو قصد دارد از روبل دیجیتال برای کاهش وابستگی خود به غرب استفاده کند.

رویترز در گزارشی به نقل از وی گفت: موضوع دارایی های مالی دیجیتال، روبل دیجیتال و ارزهای دیجیتال در حال حاضر در جامعه تشدید شده است، زیرا کشورهای غربی در حال اعمال تحریم ها و ایجاد مشکل برای نقل و انتقالات بانکی از جمله در تسویه حساب های بین المللی در روسیه هستند.

آکساکوف همچنین اظهار داشت که این پروژه کلیدی است زیرا جریان های مالی می توانند سیستم های کنترل شده توسط کشورهایی را که روابط سردی با روسیه دارند را دور بزنند. بانک مرکزی این کشور و دولت نتوانسته‌اند در مورد مقررات ارزهای دیجیتال به اجماع برسند، اما این نماینده مجلس گفت که امیدوار است تا پایان سال ۲۰۲۲ قانون وضع شود.

او گفت: «اگر ما ارز دیجیتال بانک مرکزی را راه‌اندازی کنیم، دیگر کشورها شروع به استفاده فعالانه از آن خواهند کرد و کنترل آمریکا بر سیستم مالی جهانی عملاً پایان خواهد یافت.»

مارس گذشته، بانک روسیه اعلام کرد که آزمایش روبل دیجیتال را رسما اجرایی کرده است و اولین انتقال ارز دیجیتال بانک مرکزی را در بین شهروندان تکمیل می کند. در زمان اعلام این خبر، سه بانک از ۱۲ موسسه مالی در گروه آزمایشی CBDC قبلاً پلتفرم روبل دیجیتال را ادغام کرده بودند و دو تا از آنها "چرخه کامل انتقال روبل دیجیتال بین مشتریان با استفاده از برنامه های بانکداری تلفن همراه" را نهایی کردند.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1678041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =