دستگاه فشار سنج و اکسیژن خون چه مارکی بخرم؟

امروزه به واسطه زندگی شهری، بسیاری از افراد دچار بیماری هایی نظیر فشار خون یا بیماری های قلبی و ریوی می شوند.

معمولاً این دسته از افراد برای کنترل وضعیت سلامتی خود نیاز دارند تا به طور مرتب به بیمارستان یا سایر مراکز درمانی مراجعه کنند ولی گاهی همین مراجعه های بیش از حد هم می تواند برای آن ها خصوصا اگر سالمند باشند، مشکلاتی را به وجود آورد. به همین دلیل بسیاری از آن ها ترجیح می دهند تا برخی از تجهیزات پزشکی کمک درمانی مانند دستگاه فشارسنج، دستگاه اکسیژن ساز و پالس اکسیمتر را تهیه کنند و در خانه یا محل کار از آن ها استفاده کنند.؛ با این وجود همیشه در هنگام خرید ممکن است دچار تردید و دودلی شوند و به درستی ندانند که بهترین مارک دستگاه فشار سنج و اکسیژن خون چیست. پس ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله در خصوص این دو دستگاه ضروری برای حفظ سلامتی، نکاتی را بیان کنیم، تا انتها با ما همراه باشید.

انواع دستگاه فشار سنج

همان طور که می دانید دستگاه فشار سنج انواع گوناگونی دارد که به اختصار به توضیح آن ها می پردازیم:

دستگاه فشار سنج جیوه ای: این دستگاه ها برای اندازه گیری فشار خون بسیار دقیق هستند و غالباً پزشکان در مطب ها و مراکز درمانی از این دستگاه ها استفاده می کنند زیرا خطای اندازه گیری این نوع فشار سنج از دیگر انواع فشار سنج ها کمتر است.

دستگاه فشار سنج عقربه ای: دستگاه های فشار سنج عقربه ای بسیار پرکاربرد هستند و در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. اصولاً حمل و نقل و جا به جایی این نوع فشار سنج ها نسبت به فشار سنج جیوه ای آسان تر است. هم چنین قیمت این فشار سنج کمتر از فشار سنج جیوه ای و دیجیتالی است.

دستگاه فشار سنج دیجیتالی: این نوع از دستگاه های فشار سنج در دو نوع مچی و بازویی در بازار یافت می شوند. معمولاً دستگاه فشار سنج مچی اتوماتیک است و به طور خودکار پمپ شده و سپس هوای درون آن تخلیه می شود. برخی از دستگاه های فشار سنج مچی، دارای مچ بند فشرده هستند. به طور کلی فشار سنج دیجیتالی در اندازه گیری فشار خون خطا و اشتباه کمی دارد ولی با این وجود فشار سنج جیوه ای نسبت به فشار سنج دیجیتالی کاربرد بیشتری دارد و افرادی که توانایی استفاده از فشار سنج جیوه ای را ندارند، به راحتی می توانند از فشار سنج دیجیتالی استفاده کنند.

انواع دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه فشار سنج و اکسیژن خون چه مارکی بخرم؟

همان طور که می دانید دستگاه اکسیژن ساز وسیله ای است که می‌ تواند اکسیژن خالص را از هوا جدا کند و انواع مختلفی نیز دارد که عبارتند از:

دستگاه اکسیژن ساز مبله ایستاده: این دستگاه که با نام اکسیژن ساز خانگی هم معروف است، با برق شهری کار می ‌کند و به همین علت نمی ‌توان از آن در مکان هایی که به برق شهری دسترسی نیست، استفاده کرد بنابراین بیشتر به درد خانه می خورد. وزن این دستگاه ها در حدود 14 الی 28 کیلوگرم است و در زیر آن ها چرخ تعبیه شده بنابراین در صورت استفاده از این دستگاه در خانه، به راحتی می توان آن را حمل کرد.

دستگاه اکسیژن ساز پرتابل: این مدل دستگاه قابل حمل است و نسبت به دستگاه اکسیژن ساز مبله ایستاده وزن کمتر و اندازه‌ کوچک تری دارد، به ‌همین علت جا به جایی آن آسان است. بنابراین اگر بیمار مجبور است ساعاتی را در بیرون از خانه بگذراند می تواند با استفاده از کیف چرخ‌ دار و مخصوص دستگاه، آن را به ‌سادگی حمل کند. این دستگاه دارای باتری و شارژ مخصوص فندکی ماشین نیز هست و می‌ توان با استفاده از آن میزان اکسیژن بیمار را در هنگام تردد بیرون از منزل ثابت نگه داشت.

دقیق ترین دستگاه فشار سنج و اکسیژن خون

برخی از بهترین دستگاه های فشار سنج عبارتند از:

دستگاه فشار سنج Omron: دستگاه فشار سنج دیجیتالی Omron را می توان دقیق ترین فشارسنج خانگی محسوب کرد که قابلیت ذخیره سازی و متصل شدن به گوشی هوشمند را هم دارد.

دستگاه فشار سنج Beurer: دستگاه فشار سنج بیورر یکی دیگر از دستگاه های فشار سنج دیجیتالی دقیق موجود در بازار است که قابلیت انتقال اطلاعات توسط بلوتوث و پورت یو اس بی را هم دارد. باتری این دستگاه 4 برابر باتری دستگاه های فشار سنج دیجیتالی دیگر انرژی را ذخیره می کند. این دستگاه برای استفاده سالمندان انتخاب مناسبی است و نوع سخنگوی آن هم وجود دارد.

فشارسنج دیجیتالی GLAMOR: این دستگاه هم برای اندازه گیری فشار خون و ضربان قلب کاربرد دارد. فشارسنج دیجیتالی GLAMOR بازویی است و با باتری کار می کند. هم چنین کار با این دستگاه فشار سنج راحت است.

بهترین مارک دستگاه اکسیژن ساز خانگی

بهترین مارک دستگاه اکسیژن ساز خانگی که در ایران موجود هستند، عبارتند از:

· اکسیژن ساز امریکایی نایدک

· اکسیژن ساز امریکایی دولبیس

· دستگاه اکسیژن ساز زنیت مد محصول چین

· برند لانگفیان محصول چین

· اکسیژن ساز امریکایی ایرسپ

· اکسیژن ساز تایوانی ای ام جی

· برند ایرانی اکسیژن پلاس

· اکسیژن ساز یوول محصول چین

· برند ایرانی سوشیا

· دستگاه اکسیژن ساز توماس

بهترین مارک دستگاه اکسیژن ساز پرتابل

به طور کلی، مدل های اکسیژن ساز پرتابل یا قابل حمل محدودتر از انواع خانگی آن هستند و عبارتند از:

· اکسیژن ساز قابل حمل لانگفیان

· اکسیژن ساز قابل حمل فیلیپس

· اکسیژن ساز قابل حمل اینوژن

· اکسیژن ساز قابل حمل ایرسپ در دو مدل 3 لیتری و 5 لیتری

فواید دستگاه فشار سنج و اکسیژن خون

دستگاه فشار سنج و اکسیژن خون چه مارکی بخرم؟

حال که با برندهای موجود دستگاه فشار سنج و اکسیژن خون آشنا شدیم بد نیست که از فواید آن ها هم مطلع شویم. همان طور که می دانید دستگاه فشار سنج برای سنجش فشار خون بیماران مفید است و کمک می کند تا آن ها بتوانند در خانه یا محل کار به تنظیم فشار خون خود اقدام کنند.

و اما فواید دستگاه اکسیژن ساز عبارتست از:

· عدم نیاز به تهیه و خرید کپسول اکسیژن برای مصرف روزانه

· صرفه ‌جویی در هزینه ‌ها، برای این که شما مجبور به پرداخت هزینه خرید کپسول اکسیژن و شارژ مداوم آن نیستید و تنها یکبار برای خرید دستگاه اکسیژن سازهزینه خواهید کرد.

· عدم نیاز به مراقبت و نگهداری خاص

· قطعات و تجهیزات مورد استفاده در دستگاه‌ های اکسیژن ساز کمیاب نیستند و در صورتی که به هر دلیلی دچار آسیب یا خرابی شوند، می ‌توانید آن‌ ها را به راحتی جایگزین کنید.

· کمک ‌رسانی و بهبود عملکرد نرمال ریه

· سازگاری بالای اکسیژن تولیدی با بافت ‌های قلبی و عروقی

· دسترسی اکسیژن با خلوص بالا

· عدم محدودیت در عملکرد و اکسیژن‌ رسانی

کلام پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم که به معرفی بهترین دستگاه فشار سنج و اکسیژن خون بپردازیم؛ همین طور که می دانید دستگاه هایی مانند دستگاه فشار سنج، دستگاه اکسیژن ساز و پالس اکسیمتر (دستگاه سنجش اکسیژن خون) جزو تجهیزات پزشکی کمک درمانی ضروری هستند که بهتر است افراد سالمند و یا کسانی که به هر دلیلی از بیماری های قلبی و عروقی رنج می برند، آن ها را تهیه کنند و در منزل از آن استفاده کنند تا از این طریق هم به بهبود وضعیت سلامت خود کمک کنند و هم این که خود را از مراجعه مداوم به مراکز درمانی برای اطلاع از میزان فشار خون یا تأمین اکسیژن خود خلاص کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1678300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =