هرچه سریع‌تر نسبت به آپدیت واتساپ اقدام کنید!

زومیت نوشت: دو آسیب‌پذیری واتساپ که یکی از آن‌ها در مرحله‌ی بحرانی قرار دارد، در جدیدترین به‌روزرسانی این اپلیکیشن برطرف شده‌اند. اگر به اینترنت دسترسی دارید، سریعاً واتساپ را به‌روزرسانی کنید.

واتساپ جزئیات یک «آسیب‌پذیری بحرانی» را که در جدیدترین نسخه‌ی این پیام‌رسان برطرف شده اما همچنان امکان دارد نسخه‌های پیشین را تحت تأثیر قرار دهد، منتشر کرده است. آسیب‌پذیری موردبحث از لحاظ تئوری به هکر امکان می‌دهد از یک خطای کد که در جامعه‌ی برنامه‌نویسی به‌عنوان سرریز عدد صحیح شناخته می‌شود، سوءاستفاده کند. در این روش، هکر تماس ویدیوییِ به‌خصوصی طراحی می‌کند و ازطریق آن، کد مخرب روی گوشی هوشمند قربانی اجرا می‌کند.

آسیب‌پذیری‌هایی که ازطریق آن‌ها اجرای کد از راه دور امکان‌پذیر می‌شود روشی کلیدی برای نصب بدافزار، جاسوس‌افزار و دیگر نرم‌افزارهای مخرب روی گوشی افراد قربانی هستند. در واقع این آسیب‌پذیری‌ها راه ورود به گوشی را برای هکر امکان‌پذیر می‌کنند و افراد سوجو می‌توانند در ادامه با اتکا به تکنیک‌هایی مثل حملات ترفیع امتیاز، بیش از پیش به دستگاه نفوذ کنند.

براساس گزارش ورج، آسیب‌پذیری جدید واتساپ در دیتابیس ملی آسیب‌پذیری‌ها با کد شناسایی CVE-2022-36934 شناخته می‌شود و نمره‌ی ۹٫۸ از ۱۰ را در مقیاس CVE دریافت کرده است. دریافت چنین نمره‌ای باعث می‌شود آسیب‌پذیری واتساپ به بالاترین سطح تهدید یعنی «بحرانی» برسد.

واتساپ جزئیات آسیب‌پذیری دیگری را نیز که با نام CVE-2022-27492 شناخته می‌شود به اشتراک گذاشته است. این آسیب‌پذیری به هکر امکان می‌دهد پس از ارسال یک فایل ویدیویی مخرب، کد روی دستگاه شما اجرا کند. CVE-2022-27492 نمره‌ی ۷٫۸ از ۱۰ را دریافت کرده، بنابراین نوعی آسیب‌پذیری با سطح تهدید «بالا» است.

هر دو آسیب‌پذیری موردبحث در جدیدترین به‌روزرسانی واتساپ برطرف شده‌اند. در اکثر گوشی‌ها واتساپ به‌صورت پیش‌فرض به‌روزرسانی می‌شود، بنابراین اگر در خارج از ایران هستید احتمالاً تاکنون به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اید. متأسفانه در حال حاضر اپ استور و پلی استور در ایران فیلتر هستند و دریافت به‌روزرسانی جدید واتساپ ساده نیست. اگر به هر نحوی توانستید به اپ استور یا پلی استور دسترسی پیدا کنید، حتماً سراغ به‌روزرسانی واتساپ بروید.

جدیدترین نسخه‌ی واتساپ افزون‌بر رفع مشکلات امنیتی، میزبان قابلیتی تحت عنوان Call Links است تا بتوانید لینک تماس‌های صوتی و ویدیویی را به‌سادگی به اشتراک بگذارید. واتساپ اعلام کرده است که هم‌اکنون روی تماس‌های ویدیویی رمزنگاری‌شده‌ی ۳۲ نفره کار می‌کند.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1678309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • فاطمه IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    31 3
    اینترنت وصل کنید خواهش میکنم این چه مسخره بازی واقعاکه
  • علیرضا IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    9 2
    هنوز استفاده نکردم
  • عظیم قلیچ کوچکی IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    15 3
    باسلام هرچه زودتر واتساپ را برقرارکنید هرروز که بگذرد امثال من زیاد هستن دورکاری میکنن الان باقطع اینترنت وواتساپ آثارش درپرداخت وسامانه معاملات فصلی ماده ۱۶۹ عقب میافتد وموجب زیان اقتصادی کشورهست وهم کسانیکه براحتی وباسرعت زیاد کارها پیش میرفت واتساپ بهترین اپلیکیشن برای کارهای حسابداری ازطریق برنامه اکسل مکاتبات باتهران وحلال مشکلات کشور بود حتی احوال پرسی خانواده ها وکاهش هزینه بود
  • 55101100600 IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    30 3
    لطفاً واتساپ درست کنید
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    19 4
    با سلام و عرض ادب خدمت جناب آقای وزیر ارتباطات بنده مدرس موسسه هستم در روستا زندگی میکنم همسرم فوق لیسانس و بیکار هست لذا خودم از طریق واتساپ به بچه‌های چندین روستا تدریس میکنم چون راه دور هست هم خودم نمیتونم برم و هم اونا نمیتونن بیان پیشم و از همین طریق کسب در آمد میکنم دو تا فرزند دانش آموز دارم کل خرج زندگی خوراک و پوشاک...رو باید در بیارم از جنابعالی تقاضا دارم لطفا و خواهشا واتساپ رو وصل کنید زندگیم داره نابود میشه ...قسط عقب افتاده دارم ...و ...
  • فروزان غلامی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    8 9
    زندگی مردم فلج شده همه جوره اینتر نتو وصل کنید التماسمیکنیم
  • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    7 1
    خواهش خواهش مکنم انیترت رو وصل کنید کار زندگی من با انیترنت هستش
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    6 1
    خوب