مراسم ترحیم امین تارخ امروز برگزار می‌شود

ایسنا نوشت: ​​​​​​​​​​مراسم ترحیم زنده‌یاد امین تارخ امروز ـ ششم مهرماه ـ برگزار می‌شود.

مراسم ترحیم امین تارخ که روز دوم مهرماه از دنیا رفت، چهارشنبه، ششم مهر در مسجد پیامبر اعظم (ص) از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ واقع در خیابان شریعتی جنب مجموعه ورزشی پیام با حضور همکاران و دوستداران این هنرمند برگزار خواهد شد.

امین تارخ، بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون روز دوم مهر و پس از آنکه چند روز به علت سکته قلبی در بیمارستان بستری بود، در ۶۹ سالگی از دنیا رفت.

او متولد مرداد ماه سال ۱۳۳۲ بود که در طول حدود نیم قرن فعالیت در عرصه بازیگری نقش‌های ماندگاری را در سینما، تئاتر و تلویزیون خلق کرد و با تاسیس یک موسسه آموزشی هم در حوزه بازیگری چهره‌های مطرحی را به سینمای ایران معرفی کرد.

از جمله آثار تارخ در سینمای ایران به «مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی، «پرنده کوچک خوشبختی» به کارگردانی پوران درخشنده، «پاییزان» به کارگردانی رسول صدرعاملی، «سرب» مسعود کیمیایی، «مادر» به کارگردانی علی حاتمی، «مجسمه» ساخته ابراهیم وحیدزاده و «سارا» به کارگردانی داریوش مهرجویی می‌توان اشاره کرد.

او در تلویزیون هم در سریال‌های زیادی بازی کرده ‌که یکی از نقش‌های ماندگارش در نقش ابن سینا بوده است. «سربداران»، «شیخ مفید»، «آپارتمان»، «سفر سبز»، «معصومیت از دست رفته» و «جراحت» از دیگر سریال‌های شاخص این بازیگر است که در خاطر بسیاری از علاقه‌مندانش ثبت شده است.

۵۵۵۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1678311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =