محمد علی رامین در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: تمام دولت های مقتدر، پیشرفته و صاحب نفوذ، علاوه بر دیپلماسی رسمی، در مجامع بین المللی و در ارتباط با سایر کشورها دست به فعالیت های متنوع و گسترده ای می زنند.

وی افزود: تا قبل از روی کار آمدن دولت نهم متاسفانه از ایران اسلامی کسانی در عرصه های دیپلماسی حضور داشته و تربیت می شدند که با مبانی اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی کمترین سنخیت را داشتند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: لذا بعد از آنکه احمدی نژاد در انتخابات سال 84 دولت را به دست گرفت، هم در حوزه سیاست رسمی و هم در حوزه دیپلماسی عمومی به تنهایی فعالیت های متفاوت و گسترده ای را پیگیری کرد.

رامین با اظهار امیدواری در مورد رشد عناصر ضروری برای فعالیت بیشتر در عرصه دیپلماسی عمومی با دارا بودن باورهای اسلامی، گفت: در دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد هم به نظر می رسد، ایشان همچنان باید سیاست رسمی و سیاست های عمومی را توسعه داده و ادامه دهند.

این عضو رایحه خوش خدمت تاکید کرد: احمدی نژاد در سفر به نیویورک با تکیه بر خداباوری و ارزش های مشترک بشری با صلابت و اقتدار بیشتری هم در دیدارهای رسمی و نیمه رسمی و همچنین دیدار با خواص و نخبگان و رسانه ها حضور خواهد یافت و سیاست های غرب را به چالش خواهد کشید.

وی در مورد دلیل این پیش بینی خود اظهار داشت: دلیل آن این است که غربی ها به خصوص آمریکا و انگلیس در انتخابات بی نظیر و استثنایی 22 خرداد با همه ابراز خباثت آلود خود وارد شدند و شروع به دروغ پردازی و جنگ روانی کردند تا سلامت انتخابات را زیر سوال برده و علیه دموکراسی و مردم سالاری فتنه برپا کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: غربی ها در این انتخابات همه عناصر خود را بسیج کردند و چون امروز این عناصر شکست خورده و معترف به خطا و خیانت شده اند، بنابراین طراحان اصلی و هدایتگران آنها که بیگانگان بودند، در مواجه با احمدی نژاد که پشتوانه رای 25 میلیونی دارد، در موضعی انفعالی قرار خواهند گرفت.

محمد علی رامین در پاسخ به این سوال که آیا باراک اوباما حاضر خواهد شد با توجه به پیشنهاد احمدی نژاد با وی مناظره کند یا نه، گفت: این پیشنهاد یک برگ برنده برای نظام جمهوری اسلامی است. اگر اوباما در این مناظره شرکت کند، شکست خواهد خورد.

وی افزود: اگر رئیس جمهور آمریکا در این مناظره از ترس شکست و دچار شدن به سرنوشت رقبای داخلی احمدی نژاد شرکت نکند، بازهم در موضع انفعالی قرار گرفته و ناگزیر به اعتراف به شکست خود در مواجه با رئیس جمهور کشورمان است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 16784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامي انقلاب IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۶/۱۸
    1 2
    از رئيس جمهوري محترم تشكر مي‌نمايم كه نام و يا د امام زمان را در تريبون‌هاي بين المللي مطرح نمود درحالي كه قبل از ايشان افراد روي كار عدالت آمريكايي را مي‌خواستند و مطرح كردند.