۲۰درصد از اراضی استان قزوین موقوفه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: قزوین یکی از استان‌های باسابقه در زمینه وقف است تا جایی که هم‌اکنون ۲۰درصد از اراضی آن موقوفه به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف‌وامور خیریه استان قزوین در نشست خبری که به مناسبت دهه وقف برگزار شد، اظهارکرد: با شناسایی نیازهای روز مردم و جامعه در عرصه‌های مختلفی چون آبزیان، کشاورزی، دامپروری، تولید موتورسیکلت، امور مخابراتی، فنآوری نوین و امور دانش بنیان سرمایه‌گذاری و در طرح‌های اقتصادی استان مشارکت می‌کنیم.

او افزود: در حوزه امور دانش‌بنیان نیز آماده سرمایه‌گذاری هستیم و در نشست با رئیس سازمان جهادکشاورزی اعلام آمادگی کردیم که در راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری کشاورزی در قزوین مشارکت کنیم.

این مقام مسئول گفت: هم‌اکنون ۲۰درصد از اراضی استان قزوین موقوفه به شمار می‌رود و قزوین یکی از استان‌های باسابقه در زمینه وقف است به طوری که در این استان ۸۱۴موقوفه داریم و از این تعداد حدود ۵۰۸موقوفه مربوط به بعد از انقلاب و ۳۰۴موقوفه مربوط به قبل از انقلاب محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام مجیدی با بیان اینکه در اجرای طرح اقدام ملی مسکن دو طرح بزرگ و مهم در دستور کار است، ادامه داد: این طرح با حمایت استاندار و نظر مساعد وزیر راه و شهرسازی در ۳هزارهکتار زمین به صورت ساخت واحدهای مسکونی ویلایی و آپارتمانی عملیاتی می‌شود.

او در خصوص فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین، یادآور شد: در ۶ماهه اول امسال ۴۹۵سند تک‌برگی برای موقوفات اخذ شده است و یک‌هزار و ۸۱۹رقبه موقوفه سندار شده‌اند و همچنین از محل اعتبارات دولتی، ۱۰میلیارد و ۲۷۵میلیون تومان به ۱۷۷مسجد و ۳۳بقعه متبرکه از محل اعتبارات سال۱۴۰۰ در حوزه کمک به مساجد و بقاع متبرکه پرداخت شد.

این مقام مسئول ادامه داد: یک‌هزار و ۲۰۰ بسته لوازم تحصیل بین دانش‌آموزان بی بضاعت همزمان با بازگشایی مدارس در حوزه مهر تحصیلی اهدا شد و سه‌هزارنفر در حوزه مهر تندرستی مورد حمایت دارویی و درمانی قرار گرفتند و بیش‌از ۳۰۰میلیون تومان هزینه از محل موقوفات برای درمان بیماران کمک شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی به مناسبت دهه وقف پیش‌بینی کردیم که از مهم‌ترین آن‌ها؛ توزیع بسته‌های معیشتی، لوازم‌التحریر و وسایل تحصیل دانش‌آموزان، برگزاری همایش همه واقف باشیم در تاریخ دهم مهرماه در امامزاده حسین(ع)، سرکشی به خانواده واقفان و راه‌اندازی دسته‌های عزاداری در استان قزوین است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1678635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =