ترابی و صادقی همه‌کاره پرسپولیس هستند

هافبک سابق پرسپولیس از حال و هوای این روزهای پرسپولیس و تیم ملی می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمد صادقی هافبک اسبق پرسپولیس که سابقه بازی در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین را دارد در رابطه با شرایط هفته‌های اخیر پرسپولیس و ادامه صدرنشینی سرخپوشان، همچنین وضعیت بازیکنان سرخپوش توضیحاتی را ارائه می‌دهد.

مصدومیت ۶ هفته‌ای دیاباته شوک بدی برای پرسپولیس و این مهاجم بود. در این رابطه چه نظری دارید؟
من فکر می‌کنم این بازیکن زودتر از شش هفته به بازی‌ها می‌رسد. معمولاً زمان مصدومیت در ابتدا زمان زیادی اعلام می‌شود اما به جهت پیشرفت علم پزشکی و ابزارهایی که برای بهبود وضعیت بیماران وجود دارد با فیزیوتراپی و بقیه اقداماتی که انجام می‌شود بازیکن مصدوم زودتر به بازی می‌رسد، از همین رو من خیلی خوشبینم که دیاباته زودتر از زمانی که اعلام شده برای بازی کردن مهیا خواهد شد و برای بازی‌های پیش رو در خدمت تیم طرف قراردادش قرار خواهد گرفت.

در رابطه با قهرمانی پرسپولیس بعضی‌ها خوشبینانه صحبت کردند. در این رابطه شما چه نظر فنی دارید؟
پرسپولیس الان دو امتیاز با تیم دوم پس از شش هفته بازی فاصله امتیازی دارد اما به نظرم اگر بعد از هفته دهم یعنی انجام چهار بازی دیگر این فاصله به شش امتیاز اختلاف برسد پرسپولیس قطعاً با حاشیه امنیت نسبی که پیدا می‌کند شانس زیادی برای قهرمانی خواهد داشت و این رده را تا پایان بازی‌ها حفظ خواهد کرد. در مجموع با توجه به بازیکن‌های اصلی و نیمکت و شخصیت قهرمانی که نزد پرسپولیس وجود دارد، تیم دیگری را حریف پرسپولیس نمی‌بینم.

اما فعلاً برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که در بین بازی‌ها وقفه زیادی وجود خواهد داشت!
بله وقفه لیگ به ضرر پرسپولیس تمام شد چون پرسپولیس در صدر قرار داشت و تیم به خوبی روی روند نتیجه‌گیری و برد بود. برنامه بازی‌ها هم تا هفته دهم یا به احتمال ضعیف‌تر تا هفته دوازدهم برگزار خواهد شد که این امر به ضرر همه تیم‌های لیگ برتری و در رأس آن پرسپولیس صدرنشین خواهد بود اما به هر حال برنامه‌ای است که سازمان لیگ طراحی کرده و کاری هم نمی‌توان انجام داد و باید از آن تبعیت کرد. در این بین چیزی که مهم است پرسپولیس باید بازی به بازی پیش برود و خیلی مهم است که در پایان هفته دهم یا دوازدهم که لیگ برگزار شده و بعد از آن به دلیل بازی‌های جام جهانی دیدارها تا مدت نسبتاً زیادی تعطیل خواهد شد پرسپولیس با صدرنشینی باید به استقبال تعطیلات برود و تمام تلاش خود را برای پیروزی انجام دهد چون جمع کردن امتیازات نیم فصل اول برای قهرمانی خیلی مهم است و ارزشش را در طول فصل خصوصاً نیم فصل دوم که شرایط خیلی سخت‌تر شده و امتیازگیری خیلی سخت می‌شود، نشان خواهد داد.

ترابی و صادقی همه‌کاره پرسپولیس هستند

در رابطه با دفاع چپ با رسیدن امیری فکر می‌کنید ایشان باید به جای نعمتی به دفاع چپ منتقل شود؟
نه من فکر نمی‌کنم امیری دیگر برای دافع چپ مفید واقع شود. درست است که وحید بازیکنی با قدرت دوندگی زیاد است اما بعد از عمل جراحی و شرایط سنی که این بازیکن دارد باید یک خط جلوتر از دفاع چپ بازی کند و برای بازی در آن منطقه بهترین است و پست هافبک یا وینگر چپ برای وحید امیری بهترین انتخاب است ضمن اینکه به نظرم نعمتی در دفاع چپ خوب جا افتاده است.

لوکادیا را چگونه ارزیابی کردید و در رابطه با شکل‌گیری زوج دیاباته و لوکادیا چه نظری دارید؟
لوکادیا مهاجم خیلی خوب و گلزنی است و به نوعی نشان داده که کار گلزنی را خیلی خوب بلد است اما جدا از این موضوع من فکر می‌کنم که دیاباته هم حتماً با صلاحدید سرمربی تیم در زمانی که اضافه شود با توجه به شناختش از فوتبال ایران و حضورش در فوتبال اروپا و حوزه خلیج فارس و شناخت کاملش از فوتبال ایران در کنار لوکادیا حتماً موفق خواهد شد.

پرسپولیس مانند بازی لیگ برتر که مقابل فولاد متوقف شد یک بار دیگر در بازی دوستانه مغلوب فولاد شد، این موضوع را در رابطه با قدرت پرسپولیس مأیوس کننده نمی‌دانید؟
نتایج بازی‌های دوستانه مهم نیست و نکته مهم این است که تیم در بازی‌های اصلی‌اش نبازد و برنده باشد که خوشبختانه پرسپولیس از این نظر شرایطش خوب است. نگرانی و مشکلی در پرسپولیس نمی‌بینم سعید صادق و ترابی و بقیه هافبک‌های پرسپولیس واقعاً در شرایط خیلی خوبی قرار دارند و حتماً وقتی هماهنگ‌تر شوند بیشترین پاس گل‌ها را برای مهاجمان فراهم خواهند ساخت. به نظرم در بین هافبک‌های پرسپولیس صادقی و ترابی برای تیم‌شان همه کار خواهند کرد. از سوی دیگر من مشکلی به لحاظ توانایی فنی در هافبک‌های پرسپولیس نمی‌بینم و فقط بعضی مشکلات را ناشی از عدم هماهنگی صددرصدی می‌دانم وگرنه معتقدم تیم یحیی در این فصل در همه پست‌ها بهترینها را در اختیار دارد و دو سه هفته دیگر تیم به آمادگی آرمانی می‌رسد، از این رو به لحاظ خلق موقعیت و بقیه مشکلات فنی که در پرسپولیس دیده می‌شود من مشکل و نگرانی‌ای را در شرایط فعلی و آینده سرخپوشان احساس نمی‌کنم.

بیشتر بخوانید:

۲۵۷ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1678984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =