استارلینک به کارمان نمی آید ، باید استارلینک ایرانی بسازیم !

دیجیاتو نوشت: دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران اعتقاد دارد برای بهره‌گیری از اینترنت ماهواره‌ای دو راه وجود دارد؛ یا رابطه با کل دنیا یا ساخت استارلینک ایرانی.

بحث استفاده از اینترنت ماهواره‌ای در ایران طی یک هفته اخیر بسیار داغ شده است. در همین راستا «فرامرز رستگار»، دبیر و عضو هیئت مدیره‌ سندیکای صنعت مخابرات ایران در گفت‌وگو با سیتنا به بحث راه‌اندازی و استفاده از اینترنت ماهواره‌ای اشاره کرد و گفت: «برای راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک یا باید با کل دنیا آشتی کنیم و یکی از مصرف کننده‌های آن‌ها باشیم که این موضوع بعید است یا یک استارلینک ایرانی بسازیم. بدین صورت که منظومه‌ی ماهواره‌ای ایجاد کنیم که ماهواره‌های آن مختص ایران باشد تا ترمینال‌های آن در اختیار خود ما قرار گیرد.»

بیشتر بخوانید:

با توجه به اینکه فعلا به طور رسمی امکان ورود تجهیزات استارلینک به ایران وجود ندارد، آیا می‌توان این ترمینال‌ها را در ایران تولید کرد؟ رستگار در پاسخ به این سوال گفت: «تجهیزات زمینی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک باید مورد تایید سازمانی قرار گیرد که این بخش فضایی را ایجاد کرده‌ و هر شرکتی توان ساخت آن را ندارد.»

به گفته او لازمه ساخت تجهیزات مورد نیاز برای دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای در هر کشوری این است که خود آن کشور از منظومه‎‌های ماهواره ای برخوردار باشد تا آن تجهیزات بتوانند فعال شوند: «در جهان هر کسی بخواهد ترمینال زمینی در این خصوص ایجاد کند، باید حتما با استارلینک توافق‌نامه داشته باشد، در غیر این صورت تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در آن کشور فعال نخواهد شد.»

دبیر سندیکای صنعت مخابرات از سازمان فضایی ایران خواست به جای شعار دادن در بخش فضایی، دست به کار شود تا در کشور یک منظومه مستقل ماهواره‌ای داشته باشیم. به اعتقاد او این ماهواره‌ در لایه‌های پایین قرار دارد و کار پیچیده‌ای نیست: «البته این موضوع در برنامه‌ی از پیش تعیین شده‌ی سازمان فضایی بوده است، اما متاسفانه این سازمان وقت خود را برای انجام کارهای دیگر هدر داده است.»

وی در پاین بار دیگر با تاکید بر اینکه زمانی که منظومه‌ ماهواره‌ای برای کشور دیگری باشد، نمی‌توان در زمین ترمینال ماهواره‌ای ایجاد کرد، گفت: «چراکه از لحاظ فنی این ارتباط فراهم نمی‌شود و به ما سرویسی ارائه نخواهند داد، بنابراین پیگیری این موضوع از رسالت‌های سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه ارتباطات است و این دو ارگان باید به سمت ساخت ماهواره‌های کوچک حرکت کنند.»

گفتنی است رئیس سازمان فضایی ایران، شهریور ماه امسال اعلام کرد بحث راه‌اندازی منظومه‌های ماهواره‌ای در کشور در فاز امکان سنجی است و در برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور وجود دارد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1679577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • احمد IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    خدا میدونی چی کشیده این توهم وحشتناک رو زده و اینا رو گفته بنده خدا
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      فقط خودتحقیری،واسه چی نتونیم مگه نمیگید ایرانی نخبه هست ایرانی باهوشه فقط گذاشتید پزش رابدید ودیگه هیچکاری انجام ندید،،،یااز اون غرزنهای دائمی هستی که با خودتم درگیری داری
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      خاک تو سر خر ایلان ماسک شیاد کلاهبردار دودوزه باز بیعرضه که استارلینکش بدرد... هم نمیخوره... هرچی دردوبلای بیل گیتس جنتلمنه بخوره تو سر ایلان ماسک شیاد کلاهبردار ...
  • هیچکس IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    شما بیا اینترنت و فیلترینگ رو درست کن استار لینکت هم پیشکش
  • US ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    شما نمیخواد استارلینک بسازی،، این اینترنت رو قطع نکن، ما به همه میگیم ساختی،،، خجالتم نمیکشه
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    فرامرز از تخیلت خوشم میاد
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    18 83
    خدایا توبه، خدا شفا بده, می‌خوان استار لینک بدن برای اینکه نشه فیلترش کرد و گرنه که خودمون اینترنت داریم
  • اوسکولگرایی IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    بابا نکش این کوفتی رو نکش نمی‌تونید یه تشتک در نوشابه بسازید استارلینگ فضایی اسلامی ایستگاه حسن عباسی میسازی؟ ،نکش‌این زهرماری رو
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    38 53
    پروژه از قبل شکست خورده جدید برای غارت بودجه و بیت المال
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    9 59
    ایلان ماسک تا فرستادن تمام ماهواره های صبر می کند بعد از قابلیت های آنها رونمایی خواهد کرد آنوقت است که از هیچکس هیچ کاری برنخواهد آمد آنوقت است که برای مردم توضیح خواهند داد که استفاده از آن چه ضررهایی برای سلامتی دارد
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    شما اجالتا جیب ما رو نزن ! استارلینک ایرانی مال خودتون