وزیر آموزش و پرورش پاسخ معلمان معترض به آزمون استخدامی را داد.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: "یکی از مشکلات این است که به هر کسی عنوان حق التدریس می دهند. ما اصلا حق التدریسی که اعتراض داشته باشد، نداریم. وضعیت همه حق التدریس ها و آموزشیاران نهضت سواد آموزی هم مشخص است. تعدادی از این افراد به صورت شرکت خدمانی بودند که در آزمون شرکت کردند و شرط قبولی در این آزمون از نمره بیست، 12 بود یعنی از 100 نمره کسی 60 نمره کسب کند، قبول می شود اما دیدیم که تعداد کمتری قبول شدند این را به 10 تبدیل کردیم."

به گفته وزیر آموزش و پرورش، افرادی که زیر 10 نمره گرفتند، پذیرفته نشدند: "معترضان هم بیشتر کسانی هستند که زیر 10 نمره گرفتند یا از 140 سوال کمتر از 70 سوال جواب دادند یا از 20 کمتر از 10 کسب کردند. فردی که 69 سوال را جواب داده باشد، 50 درصد نمره را بدست نیاورده و به طور طبیعی پذیرفته نشده است."

جمعی از معلمان شرکتی آموزش و پرورش چندباری در اعتراض به نحوه اعلام نتیجه آزمون استخدامی آموزش و پرورش و عدم جذب نیروهای شرکتی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کرده اند. معترضان نسبت به محدود بودن جذب نیروهای شرکتی و استخدام بیشتر حق‌التدریسی‌ها اعتراض داشته و خواستار ادامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش هستند.

دیروز هم این تجمع تکرار شد. اما رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در واکنش به اعتراض و تجمع معلمان شرکتی به نتایج آزمون استخدامی اخیر گفت: "این معلمان حداقل نمره حد نصاب این آزمون را کسب نکرده‌اند اما با این حال توقع قبولی دارند."

عبدالامیر عرفی همچنین گفت که آموزش و پرورش تعهدی بابت استخدام معلمان شرکتی ندارد. 

حاجی بابایی هم درباره تکلیف معلمان شرکتی به پایگاه اطلاع رسانی دولت می گوید: "تلاش و کوشش این افراد قابل تقدیر است اما باید قانون رعایت شود. این آزمون استخدامی تکلیفی بود که انجام پذیرفت. ما برای افرادی که قبول نشدند، ناراحت هستیم اما واقعا چاره ای هم جزء این نداریم و اگر راهی وجود داشته باشد، آمادگی لازم را برای کمک داریم."

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    این وزیر زوزش فقط به خرید خدماتی می رسید از اول گفت بیرون می کنم وبیرون کرد اجرش با خدای امیدوارم خدا اجری در این دنیا وآن دنیا به وی دهدتا بفهم با دل یک مشت جوان بازی کردن یعنی چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • غلام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    این وزیر زورش فقط به خرید خدماتی می رسید از اول گفت بیرون می کنم وبیرون کرد اجرش با خدای امیدوارم خدا اجری در این دنیا وآن دنیا به وی دهدتا بفهم با دل یک مشت جوان بازی کردن یعنی چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • شرکتی IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    خواهش می کنم آقای وزیر شما می تونید کاری بکنید آن هم مثل پارسال فقط نمره منفی رو بردارید خواهش می کنم چرا باید ما این قدر خوارشویم تا شما برای ما کاری کنید کار سختی که نیست خلاف قانون نیست افراد که می خواهند به این جامعه با دل و جان خدمت کنند واز بیکاری به یک لقمه نان برسند خواهش می کنم.
  • معلمان شرکتی خرید خدمت IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
    1 0
    معلمان شرکتی تا همه به سر کار خود بر نگردند به تجمع مقابل مجلس ائامه خواهند داد ..معلمان شرکتی فرزندان همین وطن هستند ..
  • بدون نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
    0 0
    آقای وزیر دلسوز برای تعیین محل خدمتی معلمان ابتدایی سازماندهی کلی انجام شود تا همه به حق قانونی خود برسند و از اجحاف بین معلمان جلو گیری شود متشکرم مرند
  • afshin IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
    0 0
    من معلم شرکتی بودم رشته ام ریاضی بود خوندم قبول شدم شما هم زحمت می کشیدید قبول می شدید
  • بدون نام IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
    0 0
    لطفا يه نفر به ماكمك كنه مانيروهاي شركتي چه گناهي كرديم شمارا به اين ماه عزيز نمره منفي رو بردارين بااينكار دل هزاران خونواده رو شاد ميكنيد.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
    0 0
    آقایان شرکتی کی گفته شما معلمید بیشترتان با رابطه اومدید و نه ظاهرتان به معلمی می خورد و نه باطنتان هزار بار هم آزمون بدید همینید
  • امین IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    0 0
    سلام اقای وزیر بنده با مدرک لیسانس سرباز معلم بودم و از از باقیمانده خدمت سربازیم به عنوان حق التدریس استفاده کردم و در ازمون تعیین الویت شرکت کردم و نمره حد نصاب رو کسب نکردم به بزرگواری خودتون کمک کنید
  • بدون نام IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    0 0
    اقای وزیر خدا ازت نگذره
  • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    1 1
    سلام خسته نباشید درمیان این همه نظرات قابل تامل لطفا" سئوال شود برای نیروهای بهداشت 86شرکتی که اجازه ورود به آزمون را به علت کبرسن نداده و از طرفی در سال 89 و90 به قراردادی هم تبدیل وضع داده و دارای کد پرسنلی بوده و تا پایان خرداد 90 هم با ابلاغ رسمی آموزش و پرورش در مدارس کار بهداشت انجام داده و حقوق از ذیحسابی اداره دریافت نموده اند چه تصمیمی دارند؟ وضعیت فعلی :بیکار و منتظر پاسخ منطقی .مراقب بهداشت مدارس ناحیه یک رشت
  • محمد IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
    0 0
    خوش به حال شما که امتحان دادیم ما معلمان پرورشی حتی اجازه امتحان دادن ندادن ای کاش فرصت امتحان را به ما می دادن اقا وزیر من به خاطر معلم شرکتی بودم رفتم در رشته مدیریت اموزشی کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دادم معدلم تا حالا 18 است به امید که معلم هستم ای کاش رشته دیگری ادامه می دادم وقتی ربطی به شغلم نخواهد داشت روزی شما باید پاسخگو باشی بازی کردن با احساسات جوان وقتی می بینم چه افرادی حتی صلاحیت ورود به مدرسه را ندارند به عنوان معلم رسمی دارند کار می کنند باز توکل به خدا می کنم تا او چه خواهد نه بده اش حاج بابایی