توقیف ۱۳۰۰ خودروی فاقد پلاک در هرمزگان/ نصب پلاک تقلبی تا یکسال حبس دارد

رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف بیش از ۱۳۰۰ خودروی فاقد پلاک در این استان از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، «مجتبی قهرمانی»، رئیس کل دادگستری هرمزگان صبح امروز در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم این استان گفت: باعنایت به اینکه تردد خودروهای فاقد پلاک یا دارای پلاک مخدوش و تقلبی برخلاف مقررات و مغایر با نظم و امنیت می‌باشد لذا برخورد قانونی با اینگونه خودروها به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تردد خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش در احساس امنیت شهروندان تأثیرات نامطلوبی دارند و با توجه به اینکه برخورد با این قبیل وسائط نقلیه در خصوص پیشگیری از وقوع جرایم حائز اهمیت است، ضرورت دارد پلیس پیشگیری و دادستانی طرح‌های هوشمندانه ای برای برخورد با این خودروها داشته باشند. وی بر ضرورت برخورد قاطع با خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش و در نظر گرفتن مجازات‌های تکمیلی برای مرتکبین جرایم این حوزه نیز تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطر نشان کرد: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی یا الصاق پلاک تقلبی یا پلاک متعلق به وسایل نقلیه دیگر، جرم بوده و در این قانون برای مرتکبان از 6 ماه تا یک سال حبس پیش بینی شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1681449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =