عکس | خطر انقراض بیخ گوش این حیوانات است!

کره زمین در حال گرمتر شدن و تغییرات اقلیمی است. وابستگی ما به سوخت های فسیلی یکی از موثر ترین عوامل گرمای کره زمین است و تا زمانی که تغییرات اساسی ایجاد نکنیم، دمای کره زمین به افزایش خود ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گرم شدن زمین عواقب جدی جبران ناپذیری خواهد داشت. در این گزارش به معرفی حیواناتی پرداخته خواهد شد که با تغییرات اقلیمی زمین ممکن است منقزض شوند.

۱۰. قورباغه خالدار کلمبیا

دوزیستانی مانند قورباغه در برابر خشکسالی آسیب پذیر هستند و برای تولید مثل به یک محیط مرطوب نیاز دارند. بنابراین آنها در معرض خطر جدی تغییرات آب و هوایی هستند. به عنوان مثال، کاهش حجم آب در پارک ملی یلوستون باعث کاهش جمعیت قورباغه خالدار کلمبیا شده است. تغییرات آب و هوایی همچنین باعث رشد سریع قارچ کشنده کیترید شده است. این قارچ زندگی دوزیستان را در سراسر جهان به خطر می اندازد!

عکس | خطر انقراض در بیخ گوش این حیوانات است!

۹. مرجان استاغورن

۸۰ درصد جمعیت مرجان های استاغورن از دهه ۱۹۷۰ به دلیل تغییرات آب و هوایی، کاهش یافته است. این نوع مرجان در لیست قرمز در خطر انقراض IUCN قرار گرفته است. همچنین با کاهش مرجان ها در دریا ها، اکوسیستم موجودات دریایی از جمله دلقک ماهی ها و لاکپشت های پوزه عقابی به خطر می افتد.

عکس | خطر انقراض در بیخ گوش این حیوانات است!

۸. خرگوش های پیکا

این نوع خرگوش ها که در آمریکا زندگی می کنند، با شرایط سرد کوهستانی سازگار هستند. دمای بالای هوا زندگی آن ها را به خطر می اندازد. در برخی نقاط آمریکا، جمعیت پیکاها به طور کامل ناپدید شده است. سایر گونه های پیکا که در اروپای شرقی و آسیا زندگی می کنند نیز در حال حاضر با همین سرنوشت شوم روبرو هستند.

عکس | خطر انقراض در بیخ گوش این حیوانات است!

۷. پنگوئن های ادلی

زیستگاه پنگوئن آدلی در قطب جنوب است. به دلیل تغییرات آب و هوایی زندگی این نوع پنگوئن با روزهای سختی روبرو شده است. جمعیت این پرندگان در شبه جزیره جنوبگان غربی، که یکی از مناطقی است که به سرعت در حال گرم شدن است، در حال کاهش است.

عکس | خطر انقراض در بیخ گوش این حیوانات است!

۶. لاک پشت چرمی دریایی

لاک پشت دریایی چرمی با وزن نیم تن، در میان خزندگان غول پیکر قرار دارد. مانند تمام لاک پشت های دریایی، زندگی لاک پشت های چرمی را صیدهای غیرقانونی، شکار غیرقانونی و آلودگی تهدید می کند. تغییرات آب و هوایی نیز یک تهدید بزرگ برای لاک پشت های دریایی در سطح جهان است. بالا آمدن سطح آب دریا و تغییرات شدید آب و هوایی، لانه های لاکپشت ها را از بین می برد و زیستگاه مناسبشان را کاهش می دهد. همچنین دمای ماسه ها بر روی جنسیت جنین لاکپشت ها تاثیر می گذارد. با گرم تر شدن هوا جمعیت جنسی لاکپشت ها نا متوازن خواهد شد و جمعیت آن ها رو به کاهش خواهد رفت.

عکس | خطر انقراض در بیخ گوش این حیوانات است!

۵. کوالا

کوالاها که در استرالیا زندگی می کنند، احتمالا در سال های آینده به دلیل گرم شدن کره زمین به یک گونه کمیاب تبدیل می شوند. رژیم غذایی کوالاها فقط از برگ های اکالیپتوس تشکیل شده است. افزایش سطح دی اکسید کربن در جو باعث کاهش این نوع گیاه و در نتیجه سوء تغذیه و گرسنگی کوالاها می شود. خشکسالی‌های طولانی‌تر و مکرر، وقوع آتش‌سوزی‌های جنگلی را افزایش می‌دهد که باعث مرگ میلیون‌ها حیوان جنگلی مانند کوالا می‌شود. همچنین در خشکسالی کوالا ها برای پیدا کردن آب مجبور می شوند از درختان پایین بیایند و زیستگاه خود را ترک کنند. این پدیده باعث می شود این گونه در معرض خطر شکارچیان نیز قرار گیرند.

عکس | خطر انقراض در بیخ گوش این حیوانات است!

۴. ماهی آتلانتیک

ماهی آتلانتیک، یک گونه محبوب غذایی است. زندگی این نوع ماهی علاوه بر خطر صید بی رویه با گرم شدن سریع آب اقیانوس ها به شدت در خطر است. آب‌های گرمتر بر جمعیت زئوپلانکتون‌های که یک عامل حیاتی برای بقا و توسعه ماهی‌های جوان است را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، ماهی های جوان به دلیل گرما وارد آب های عمیق می شوند و در معرض خطر شکارچیان بیشتری قرار می گیرند.

عکس | خطر انقراض در بیخ گوش این حیوانات است!

۳. پروانه سلطنتی

دلیل شهرت پروانه های زیبای سلطنتی، مهاجرت آن ها در سراسر آمریکای شمالی است. این نوع پروانه به تغییرات آب و هوایی بسیار حساس است. تغییرات ناگهانی آب و هوایی و گرم شدن زمین، زندگی این گونه را در معرض کمیاب شدن قرار داده است. علاوه بر این، خشکسالی بر تغذیه این نوع پروانه ها تاثیر زیادی می گذارد.

عکس | خطر انقراض در بیخ گوش این حیوانات است!

۲. فوک های حلقه ای

زندگی فوک های حلقه ای که طعمه مورد علاقه خرس های قطبی هستند، به شدت به یخ های دریای قطب شمال وابسته است. گرمای زمین و ذوب شدن یخ های قطبی باعث می شود نوزادان زود تر موعد از مادرشان جدا شوند. علاوه بر این، دمای گرمتر اقیانوس ها باعث افزایش انگل ها می شود و باعث گسترش بیماری ها در این نوع فوک می شود.

عکس | خطر انقراض در بیخ گوش این حیوانات است!

۱. خرس قطبی

زیستگاه خرس های قطبی به دلیل تغییرات آب و هوا و کاهش یخ های دریا در قطب شمال، با آینده ای مبهم مواجه است. تابستان‌های طولانی‌تر و گرم‌تر باعث می‌شود یخ های قطبی کمتر شوند و جمعیت طعمه خرس های قطبی که فوک ها هستند نیز کاهش یابد. بنابراین خرس ها زمان بیشتری برای یافتن غذا صرف می کنند و در معرض درگیری با انسان‌ها قرار می گیرند.

عکس | خطر انقراض در بیخ گوش این حیوانات است!

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1681989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =