اعلام آمادگی ائتلاف اداره دولت برای گفت‌وگو با جریان صدر

ایرنا نوشت: ائتلاف تازه تشکیل شده اداره دولت "اداره الدوله" در عراق بار دیگر از آمادگی خود برای گفت‌وگو با جریان صدر خبر داد.

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، رهبران ائتلاف اداره دولت با برگزاری نشستی در دفتر عمار الحکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق، تحولات سیاسی این کشور و ادامه بحران سیاسی آن را مورد بررسی قرار دادند.
در این نشست همچنین تداوم فعالیت پارلمان و تشکیل دولت جدید عراق مورد بررسی قرار گرفت.
ائتلاف اداره دولت بار دیگر بر آمادگی خود برای گفت‌وگوی جدی با جریان صدر با هدف دستیابی به تفاهم و توافق درباره مدیریت مرحله آتی عراق تاکید کرد.
رهبران ائتلاف همچنین از حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی خواستند تا تصمیم خود درباره نامزد پست رئیس جمهوری عراق را اتخاذ کنند.
اخیرا رسانه‌های عراقی از تشکیل ائتلافی فراگیر با عنوان «اداره دولت» بین چارچوب هماهنگی شیعی، دو حزب کردها (اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان عراق)، ائتلاف السیاده و العزم (اهل سنت) و فراکسیون مسیحی «بابلیون» خبر دادند.
انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق مهر ماه گذشته برگزار شد اما اکنون و با گذشت یک سال از برگزاری این انتخابات در پی اختلافات میان احزاب هیچ دولتی تشکیل نشده و به همین دلیل این کشور وارد یک بحران سیاسی پیچیده شده است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1681991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =