۱ نفر
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
راهنمای جامع خرید گاوصندوق

حفظ و نگهداری از اشیای قیمتی همیشه یکی از دغدغه‌های بشر بوده است. به همین دلیل امروزه وجود گاوصندوق در محل کار یا منزل، به عنوان یک وسیله ضروری است.

در حال حاضر گاوصندوق‌های متنوعی در بازار موجود هستند، به همین خاطر لازم است تا مشخص کنید که گاوصندوق مورد نظرتان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ به این منظور باید در ابتدا از نیاز خود مطلع باشید تا بتوانید راحت‌تر در مورد سایز، جنس و مدل آن تصمیم گیری کنید.

اگر به دنبال یک راهنمای جامع و کاربردی برای خرید گاوصندوق هستید، در ادامه همراه ما باشید.

تاریخچه گاوصندوق

از زمانی که پول اختراع شد، بشر به وجود مکانی برای نگهداری از دارایی‌های خود نیاز پیدا کرد. در ابتدا دولت‌ها به ایجاد خزانه برای نگهداری از ثروت خود اقدام کردند، اما با انقلاب صنعتی و سوق مردم به سمت کسب ثروت، نیاز به وجود گاوصندوق شخصی بیشتر احساس شد. اولین گاوصندوق شخصی به سبک امروزی در قرن هفدهم میلادی در انگلیس تولید شد و بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت.

چرا باید از گاوصندوق استفاده کرد؟

یکی از ضرورت‌های استفاده از گاوصندوق، محافظت از وسایل با ارزش است. امروزه به دلیل ابزارآلات پیشرفته‌ای که وجود دارد، خلافکاران می‌توانند از پشت دیوار خانه هم متوجه وجود طلا در منزل شوند. بنابراین برای محافظت از دارایی‌های با ارزش لازم است تا از یک گاوصندوق مطمئن استفاده کنید.

یکی دیگر از ضرورت‌های استفاده از گاوصندوق، نگهداری از اسناد و مدارک مهم است. صاحبان کسب و کار و یا افرادی که ملک و زمینی به نام خود دارند، باید سندهای‌شان را در یک گاوصندوقی مطمئن نگهداری کنند.

بهتر است از شناسنامه، پاسپورت و دیگر مدارک شناسایی مهم نیز در داخل گاوصندوق نگهداری شود. پول نقد، لوازم دیجیتال، دلار و سکه هم از دیگر مواردی به شمار می‌روند که برای نگهداری از آن‌ها به یک گاوصندوق نیاز دارید.

گاوصندوق باید چه فاکتورهایی داشته باشد؟

در یک سازمان یا خانه، برخی از مدارک مهم نگهداری می‌شود؛ آن هم مدارک و اسنادی که تمامی دارایی افراد را در طول زندگی، در برمی‌گیرد. به همین خاطر داشتن یک فضای امن و استاندارد برای نگهداری از اسناد، اهمیت بالایی دارد و باید دارای فاکتورهای زیر باشد.

نسوز بودن

نسوز بودن یک فاکتور مهم برای خرید گاوصندوق است، چرا که آتش سوزی می‌تواند به مدارک و اسناد شما آسیب جدی وارد کند.

همانطور که می‌دانید جنس اسناد و مدارک، از کاغذ است و کاغذ، خود یک ماده اشتعال زا است. برای جلوگیری از بروز این اتفاق، می‌توان از گاوصندوق‌های ایمن و نسوز استفاده کرد. مقاومت گاوصندوق در برابر آتش، باید به اندازه‌ای باشد که بتواند منجر به حفظ مدارک و اسناد داخل آن شود.

در گاوصندوق‌های نسوز از ماده کامپوزیتی استفاده شده است، چرا که کامپوزیت در برابر آتش و حرارت مقاوم است. البته مقدار کامپوزیت استفاده شده در ساخت گاوصندوق بسته به مدل و برند آن متفاوت است.

راهنمای جامع خرید گاوصندوق

رمزنگاری پیچیده

برای جلوگیری از سرقت دارایی‌ها و اسناد، گاوصندوق باید دارای رمزی پیچیده و غیر قابل گشودن باشد. رمز انتخاب شده نباید ساده و یا قابل هک باشد و قبل از شکل دادن به یک رمز، باید نسبت به میزان سختی آن دقت داشت. توجه داشته باشید که رمز طولانی برای قفل گاوصندوق، منجر به ایمنی بیشتر آن می‌شود.

شکل حرفه‌ای برای زبانه قفل

قفل گاوصندوق دارای اهمیت زیادی است؛ چرا که قفل تاثیر زیادی بر روی ضریب ایمنی گاوصندوق می‌گذارد. زبانه نیز یک بخش مربوط به قفل گاوصندوق است.

سارقان از هر وسیله و روشی برای باز کردن گاوصندوق استفاده می‌کنند و به همین خاطر، طراحی مطلوب قفل از اهمیت بالایی برخوردار است. اغلب سارقین به کمک ابزار و دستگاه برش، لولای درب گاوصندوق را خراب می‌کنند. در صورتی که گاوصندوق طراحی مناسبی برای قفل نداشته باشد، درصد باز شدن آن بسیار بالا است اما با طراحی استاندارد قفل گاوصندوق، هیچ وسیله‌ای منجر به باز شدن درب گاوصندوق نخواهد شد.

استفاده از قفل ترکیبی

یکی دیگر از فاکتورهایی که برای خرید گاوصندوق باید در نظر داشت، قفل ترکیبی است. برای افزایش درصد ایمنی گاوصندوق، استفاده از قفل ترکیبی به شدت توصیه می‌شود. قرار دادن دو مدل قفل در کنار هم، شکل ترکیبی و بی نقصی را به وجود می‌آورد.

انواع قفل‌هایی که می‌توان به صورت ترکیبی برای گاوصندوق استفاده کرد، به صورت زیر است:

· مکانیکی

· بیومتریک

· دیجیتالی

راهنمای جامع خرید گاوصندوق

برای افزایش ضریب ایمنی در گاوصندوق بهتر است از قفل‌های بیومتریک استفاده کنید که به کمک خصوصیات ذاتی و هویتی افراد، آن‌ها را شناسایی می‌کنند. ویژگی‌های انسانی که به کمک علم بیومتریک در ساختار گاوصندوق می‌توان از آن‌ها استفاده کرد به شکل زیر است:

· اثر انگشت

· اسکن چشم

· اسکن صورت

· کف دست

چه گاوصندوقی برای من مناسب است؟

برای انتخاب بهترین گاوصندوق باید در ابتدا نیاز خود را مشخص کنید. برای افرادی که قصد دارند مقدار کمی طلا و یا مدارک را در خانه خود نگهداری کنند، خرید یک گاوصندوق کوچک می‌تواند مناسب باشد. اگر قرار است در محل کار خود از یک وسیله نگهدارنده ایمن استفاده کنید، بهتر است سراغ گاوصندوق‌های بزرگ‌تر بروید.

برای انتخاب دیجیتالی یا مکانیکی بودن قفل گاوصندوق هم باید به ویژگی‌های این دو مدل توجه کنید. گاوصندوق‌های مکانیکی دسته‌های بزرگ دارند و طراحی‌ آن‌ها نسبتا قدیمی است. اما گاوصندوق‌های دیجیتالی امروزی‌تری هستند و به دلیل سیستم امنیتی پیچیده‌ای که دارند، سرقت از آن‌ها سخت‌تر است.

مهم‌ترین فاکتورها در تعیین قیمت گاوصندوق

عوامل زیادی در تعیین قیمت گاوصندوق تاثیر دارد که توجه کردن به هر کدام می‌تواند باعث رضایت در خرید شود. گاوصندوق به دلیل اینکه به عنوان یک وسیله کاربردی شناخته می‌شود، در مدل‌های مختلف تولید و وارد بازار شده است. اگر قصد دارید گاوصندوق خریداری کنید، بهتر است به فاکتورهای تعیین کننده قیمت این محصول توجه کنید.

1. در اولین قدم باید بدانید که اندازه گاوصندوق، می‌تواند به صورت مستقیم بر روی قیمت آن تاثیر بگذارد. قبل از خرید باید به میزان دارایی خود توجه کنید تا بتوانید یک گاوصندوق متناسب خریداری کنید.

2. ماده سازنده گاوصندوق یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت این محصول است که افراد قبل از انتخاب باید به آن توجه داشته باشند.

3. طراحی ظاهری و رنگ گاوصندوق نیز می‌تواند بر روی قیمت این محصول تاثیر داشته باشد.

4. امنیت گاوصندوق‌های موجود در بازار، دارای درجه‌های مختلفی است. اگر برای مکان‌های مهم می‌خواهید گاوصندوق خریداری کنید باید به دنبال مدل‌های ضد سرقت باشید که این مورد می‌تواند بر روی قیمت گاوصندوق تاثیر به سزایی داشته باشد.

راهنمای جامع خرید گاوصندوق

چگونه گاوصندوقی معتبر خریداری کنیم؟

در حال حاضر گاوصندوق‌های موجود در بازار در برندهای متنوعی ارائه می‌شوند. هر کدام از این گاوصندوق‌ها دارای قیمت و ویژگی‌های مختلفی هستند و شناخت یک برند معتبر باعث می‌شود تا افراد ضمن صرفه جویی در هزینه‌های خود، بتوانند یک خرید موفق داشته باشند.

شرکت گاوصندوق خرم دارای بیش از یک قرن سابقه فعالیت در صنعت تولید گاوصندوق است و به عنوان یکی از برندهای داخلی مشهور، شناخته می‌شود.

این شرکت در زمینه خدمات مشاوره ایمن سازی، طراحی و ساخت انواع گاوصندوق سفارشی، صندوق امانات، درب خزانه، درب ضد انفجار، درب ضد حریق، درب ضد سرقت و انواع مخزن‌های بتنی امن فعالیت می‌کند.

از جمله گاوصندوق‌های خرم موجود در بازار می‌توان به گاوصندوق خانگی، اداری، هتلی، دکوراتیو و گاوصندوق‌های فوق امنیتی اشاره کرد. قیمت گاوصندوق خرم به نسبت نمونه‌های مشابه موجود در بازار بسیار پایین تر است. اگر قصد دارید گاوصندوقی باکیفیت خریداری کنید، بهتر است به فروشگاه ایمن خرم سیف مراجعه کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1682074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =