تراکتور ایرانی به چه کشورهایی صادر می‌شود؟

فردای اقتصاد نوشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید در زمینه‌های که ظرفیت صادراتی داریم فعال شویم، گفت: استقبال کشورهای سوریه و بلاروس از تراکتورهای ایرانی خوب بوده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت: سیدرضا فاطمی امین در نشست فعالان و تولیدکنندگان حوزه ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی با تاکید بر اینکه لازم است یک تغییر نگاه در بخش کشاورزی و تولید محصولات اتفاق بیفتد، اظهار داشت: ما باید بتوانیم هم غذای کشور را تامین کنیم و هم به امنیت غذایی توجه داشته باشیم و یکی از محورهایی که ما در وزارت صمت به تولید تجهیزات کشاورزی اهمیت می دهیم این است که به توسعه فناوری و ماشین آلات در این حوزه کمک کنیم.

تراکتور ایرانی به چه کشورهایی صادر می‌شود؟

وی از برنامه وزارت صمت برای حرکت به سمت صادرات ماشین آلات به جای محصولات خام کشاورزی از قبیل سیفی جات، رب و غیره خبر داد و افزود: خیلی از کشورها در سطح بین‌الملل هستند که می‌توانند اقلام خام صادر کنند اما در صورتی می توانیم صادر کننده برتر باشیم و در معاملات بین المللی نقش ایفا کنیم که محصولاتی را صادر کنیم که کمتر کشوری توانایی صادرات آن را دارد

فاطمی امین با اشاره به اینکه صادرات اقلام خام فقط برای ما پول می‌آورد و قدرت نمی‌آورد، گفت: یکی از این حوزه‌ها ماشین‌سازی است و یکی از اهداف ما در توجه به صنعت ماشین آلات کشاورزی آن است که بتوانیم همان نقشی که در امنیت غذا ایفا می‌کنیم به عنوان تامین کننده ماشین آلات نیز ایفا کنیم.

وی افزود: هدف دوم ما این است که در زمینه‌هایی که احساس می‌کنیم امکان ظرفیت صادراتی داریم فعال شویم.

فاطمی امین در این خصوص به صادرات تراکتور به سوریه و بلاروس اشاره کرد و گفت: استقبال این کشورها از صادرات تراکتور خوب بوده است.

وزیر صمت با اشاره به ظرفیت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در این حوزه گفت: ما می‌توانیم صندوق حمایت از صنایع پیشرفته را به بخش ماشین آلات کشاورزی هم اختصاص دهیم.

فاطمی‌امین تامین مالی فروش ماشین آلات را امر مهمی دانست و افزود: طبیعتا بخش کشاورزی به لحاظ مالی آن قدرت و توانمندی را برای خرید نقد تجهیزات ندارد که ما در همین مدت کوتاه رایزنی‌هایی را آغاز کردیم و با معاون کمیته امداد صحبت کردیم تا ۳ هزار فقره وام اشتغال در کمیته امداد را به خرید تراکتور اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید:

271 256

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1682239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =