نخستین اجلاس بازشناسی نقش فرهنگ ساز اساتید با محوریت تربیت تمدن ساز در گام دوم انقلاب اسلامی

مشاور فرهنگی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در نشست فرهنگی با مسئولان واساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان،گفت: ارتقا وبهبود رابطه استاد و دانشجو ما حصل عملکرد صحیح دانشگاه و نهادهای وابسته به آن در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و حتی عشق به میهن و وطن پرستی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان نخستین اجلاس اساتید و اعضای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با موضوع بازشناسی نقش فرهنگ ساز اساتید با محوریت تربیت تمدن ساز در گام دوم انقلاب اسلامی برگزار و دکتر حسن بنیانیان، مشاور و دستیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به ایراد سخن پرداخت.

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی، محور صحبتهای خود را رویکرد فرهنگی و تربیتی در سند تحول و تعالی دانشگاه و آماده سازی محیط دانشگاه برای تکمیل تربیت اجتماعی عنوان کرد.

بنیانیان مشکل اصلی در مسائل فرهنگی را عدم شناخت علمی فرهنگ عنوان کرد و افزود: چنانچه توان علمی ما در حوزه فرهنگ به حدی می بود که فرهنگ را به صورت علمی می شناختیم، از طریق حجاب و فلسفه حجاب می توانستیم خواسته‌های معنوی بسیاری از زنان غیر مسلمان را تأمین کنیم و آنها را به دین اسلام دعوت و جذب کنیم.

وی افزود: آنقدر در حوزه فرهنگ ضعیف کار کردیم که مقوله حجاب عامل فرار دختران ما از دین شده است. اگر فلسفه حجاب برای زنان اروپائی شناسانده شود تمدن اروپا به شدت سقوط خواهد کرد.

مشاور فرهنگی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد:. یکی از عوامل عدم پیشرفت در دانشگاه، کاربردی نبودن برنامه‌های فرهنگی توسط برخی نهادهای فرهنگی دانشگاه است. از این رو مسئولان واحدها باید کارهای فرهنگی را در دانشگاه مدیریت و هدایت کنند و نهادهای فرهنگی داخل دانشگاه به آنان کمک کنند.

بنیانیان گفت: یک نظام فرهنگی با کار فرهنگی خواسته های مردم را با خواسته های نظام هماهنگ میکند و این عوامل اقتدار و انسجام خواهد بود ولی اگر این اتفاق نیفتد دشمن بر نظام فرهنگی ما احاطه پیدا کرده و با ایجاد یک نظام ضد فرهنگ باعث ایجاد خواسته های سیاسی، اقتصادی و ... مخالف با خواسته های نظام ما می شود.

نخستین اجلاس اساتید و اعضای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با موضوع بازشناسی نقش فرهنگ ساز اساتید با محوریت تربیت تمدن ساز در گام دو انقلاب اسلامی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان سمنان و همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی به میزبانی واحد سمنان برگزار شد.

ادای احترام به شهدای گمنام آرمیده در خاک دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد زیبای فاطمه الزهرا(س) و رونمائی از پوستر نخستین جشنواره داستان نویسی به یاد لاله‌ها از دیگر برنامه‌های این نشست یک روزه فرهنگی با حضور بنیانیان بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1683046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =