جدال استقلال و پرسپولیس با نبازهای لیگ!

هفته‌ی نهم لیگ برتر روز پنج شنبه با چهار دیدار آغاز می‌شود.

ایمان گودرزی؛ رقابت های لیگ برتر به ایستگاه نهم خود رسید. بازی های هفته نهم در دو روز پنج شنبه و جمعه برگزار خواهد شد. در مهم ترین بازی های این هفته می توان به تقابل پرسپولیس با مس رفسنجان و استقلال با ذوب آهن نام برد که سرخابی ها مقابل دو تیم بدون باخت لیگ قرار خواهند گرفت. صدر جدول لیگ تا پایان هفته‌ی هشتم شرایط کاملا رقابتی و پیچیده‌ای را دارد و سه تیم 15 امتیازی در صدر جدول قرار گرفته اند که لغزش هر کدام از این سه تیم می تواند شانس صدر نشینی بدون در نظر گرفتن تفاضل گل به دیگر رقبا بدهد. با هم نگاهی به بازی های این هفته‌ی لیگ برتر می‌اندازیم؛

گل گهر سیرجان - نساجی مازندران

ساعت: 17:00

ورزشگاه سردار سلیمانی

صدر نشین لیگ این هفته باید به مصاف شاگردان حمید مطهری برود. گل گهری ها که این هفته را به لطف تفاضل گل بهتر در صدر جدول پشت سر گذاشتند پس از برد پر گل مقابل نفت مسجد سلیمان میزبان نساجی خواهند بود تا بتوانند صدر نشینی خود را تثبیت کنند. شاگردان امیر قلعه نویی در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند و از معدود تیم های لیگ برتری هستند که بازی چشم نوازی از خود به نمایش می‌گذارند. قائمشهری ها با 2 برد، 4 مساوی و 2 باخت با 10 امتیاز در رده هشتم قرار دارند و امیدوارند که با برد خود را به نیمه‌ی بالایی جدول برسانند. در پنج تقابل آخر دو تیم دو برد سهم گل گهر، یک برد سهم نساجی و دو بازی با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

داد و فریاد بابت پیراهنی که پاره شد (عکس) - ورزش سه

پرسپولیس - مس رفسنجان

ساعت: 17:00

ورزشگاه آزادی تهران

پرسپولیس در هفته نهم لیگ برتر برابر مس رفسنجانی قرار می گیرد که تا هفته هشتم نباخته است. پرسپولیس تا به اینجای لیگ 22، از 8 بازی خود 4 بازی را برده، 1 بازی را باخته و 3 تساوی بدست آورده است و با 15 امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارد. مس رفسنجان تا پایان هفته هشتم، 2 برد و 6 مساوی داشته است و تا به حال باختی را تجربه نکرده است و با 12 امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار دارد. در 4 تقابل اخیر این دو تیم، 3 برد سهم پرسپولیس بوده و 1 بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. آخرین گل پرسپولیس به مس رفسنجان توسط مهدی عبدی به ثمر رسیده است؛ همچنین آخرین گل مس رفسنجان به پرسپولیس به نام مجید علیاری ثبت شده است. آخرین باری که پرسپولیس میزبان این دیدار بوده؛ این بازی با نتیجه 3 بر 1 به سود پرسپولیس به پایان رسیده است. تنها اخراجی تقابل این دو تیم حسین کریم زاده از مس رفسنجان است. در چهار تقابل آخر دو تیم سه برد سهم قرمز ها و یک برد سهم نارنجی پوشان مس بوده است.

جدال استقلال و پرسپولیس با نبازهای لیگ!

صنعت نفت آبادان - سپاهان

ساعت: 18:30

ورزشگاه تختی آبادان

تیم‌های صنعت نفت آبادان و سپاهان تاکنون ۲۲ بار در لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۱۳ بازی با پیروزی سپاهان به پایان رسیده است و سه بار نیز صنعت نفت به پیروزی رسیده، ضمن اینکه نتیجه ۶ دیدار تساوی بوده است. در ۲۲ رویارویی اخیر ۵۶ گل به ثمر رسیده که ۳۸ گل سهم سپاهان و ۱۸ گل سهم صنعت نفت بوده است. گفتنی است پنج دیدار گذشته دو تیم با پیروزی سپاهان به پایان رسیده است و سپاهان در صورت پیروزی در بازی فردا به ششمین برد متوالی برابر این تیم می‌رسد. آخرین رویارویی دو تیم، اولین بازی دو تیم در سال جاری بود که در ورزشگاه تختی آبادان با پیروزی چهار بر دو سپاهان همراه بود. نکته جالب اینکه آخرین برد صنعت نفت برابر سپاهان نیز با نتیجه ۴ بر ۲ در ورزشگاه تختی آبادان رقم خورده است.

جدال استقلال و پرسپولیس با نبازهای لیگ!

فولاد خوزستان - پیکان

ساعت: 18:30

ورزشگاه فولاد ارنا

فولاد در شرایطی میزبان پیکان است که آخرین برد شاگردان نکونام به هفته چهارم برمی‌گردد و با در نظر گرفتن بازی برگزارنشده این تیم مقابل ملوان، این تیم سه هفته متوالی است که موفق به کسب برد نشده است. آنطرف میدان هم پیکان از هفته سوم و بعد از برد نفت مسجدسلیمان دیگر به پیروزی نرسیده و باید دید جدال فردای دو تیم برنده خواهد داشت یا نه. دو تیم آخرین بازی خود در لیگ را با نتیجه مساوی به پایان رساندند، دیدار استقلال و فولاد با تساوی 1-1 به پایان رسید و بازی پیکان و آلومینیوم اراک، گلی نداشت. فولادی ها با 11 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارند و پیکان مجتبی حسینی با 9 امتیاز در رده یازدهم پارک است. 5 بازی آخر دو تیم با دو برد فولاد و سه مساوی به پایان رسیده است.

جدال استقلال و پرسپولیس با نبازهای لیگ!

هوادار - ملوان

جمعه

ساعت: 16:00

ورزشگاه دستگردی

در یکی از بازی‌های تاثیرگذار برای تیم‌های پایین جدول در هفته نهم، هوادار تهران میزبان ملوان بندرانزلی خواهد بود. دو تیم در فاصله یک سال از هم به لیگ برتر صعود کردند و حالا هر دو برای بهتر کردن اوضاع خود در جدول تلاش می‌کنند. هواداری‌ها هفته گذشته در یک بازی پرفشار توانستند مس کرمان را در ورزشگاه باهنر شکست دهند و تا حد زیادی از زیر فشار خارج شوند. ملوانی‌ها نیز که اوضاع جالبی نداشتند یک پیروزی دلچسب مقابل صنعت نفت آبادان کسب کردند تا به اولین برد فصل برسند. دو تیم که فاصله سه امتیازی در جدول دارند در این هفته با روحیه بالا تمرینات خود را از سر گرفتند و جدال پراهمیتی با یکدیگر دارند. ساکت الهامی در مسابقه اخیر خود از سطح فنی ملوان تعریف کرده بود و این بازی را بسیار سخت قلمداد کرد. باید دید نتیجه این مسابقه ترتیب نیمه دوم جدول را تا چه اندازه به هم خواهد ریخت.

تراکتور - نفت مسجد سلیمان

جمعه

ساعت: 16:30

ورزشگاه یادگار امام

تراکتوری ها که در سه بازی قبلی خانگی خود تنها مقابل صنعت نفت آبادان صاحب برتری شده اند و در مصاف با ذوب آهن و هوادار تهران به تساوی رسیدند، این هفته در اندیشه کسب دومین برد خانگی و حفظ رکورد شکست ناپذیری مقابل نفت مسجد سلیمان هستند. همه چیز برای بردیف و شاگردانش در تبریز آماده است تا با غلبه بر تیم بحران زده نفت مسجد سلیمان در هفته نهم، خود را به جمع مدعیان نزدیک تر کند و فاصله ای را که هفته گذشته و با قبول شکست مقابل مس رفسنجان ایجاد شد، کاهش دهد. در مقابل، شاگردان رضا مهاجری در نفت مسجد سلیمان که در شرایط خوبی نیستند و در سه هفته گذشته دستشان از برد کوتاه بوده و شکست های سنگینی مقابل حریفان متحمل شده اند، به دنبال پایان دادن به این روند و بازگشت به جریان مسابقات هستند و همین انگیزه های متفاوت، حساسیت و اهمیت بازی را دوچندان کرده است. به رغم نتایجی که برای ۲ تیم در هشت هفته گذشته رقم خورده، فاصله امتیازی ۲ تیم در جدول رده بندی سه امتیاز به سود تراکتور است و تراکتوری ها با ۱۱ امتیاز در رده هفتم و نفتی ها با هشت امتیاز در رده سیزدهم هستند و سه امتیاز این بازی می تواند رده های جدولی دو تیم را بالا پایین کند.

جدال استقلال و پرسپولیس با نبازهای لیگ!

ذوب آهن - استقلال

جمعه

ساعت: 16:30

ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

استقلال در شرایطی روز جمعه در هفته نهم لیگ برتر به مصاف ذوب آهن می رود که آبی ها بسیار امیدوار هستند با پیروزی در این بازی از لغزش احتمالی گل گهر و پرسپولیس استفاده کنند و به صدر جدول رده بندی صعود کنند. در این بین ذوب آهن با 3 گل خورده به همراه پرسپولیس، فولاد و مس رفسنجان بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد اما مشکل جایی است که این تیم فقط 4 گل زده و بعد از آلومینیوم اراک و پیکان سومین خط حمله ضعیف لیگ برتر را دارد. تارتار در سال هایی که مربیگری کرده نشان داده دفاع کردن برایش مهمتر از حمله است و این استراتژی است که در ذوب آهن هم آن را تکرار کرده است. در چهار دیدار اخیر ذوب آهن و استقلال که سه بازی در لیگ برتر بوده و یک دیدار در چارچوب رقابت های جام حذفی سه پیروزی برای استقلال و یک برد برای ذوب آهنی ها به ثبت رسیده است که می تواند نتایج ویژه ای برای این دو تیم در آستانه بازی حساس در هفته نهم لیگ برتر در دوره بیست و دوم باشد.

جدال استقلال و پرسپولیس با نبازهای لیگ!

آلومینیوم اراک - مس کرمان

جمعه

ساعت: 17:00

ورزشگاه امام خمینی

آلومینیوم اراک در حالی میزبان مس کرمان خواهد بود که دو بازیکن این تیم به دلیل مصدومیت نمی‌توانند به میدان بروند. علی دشتی با وجود اینکه درمان مصدومیتش روند مثبتی داشته است، به بازی با مس کرمان نخواهد رسید و علی صفیا دیگر وینگر اراکی‌ها هم در این دیدار به میدان نمی‌رود. مس کرمان در پنج بازی اخیرش بردی نداشته و با 6 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفته‌اند. شاگردان رحمتی در پنج بازی آخرشان فقط یک برد داشته‌اند و با 9 امتیاز در رده دهم هستند. تقابل مس کرمان و آلومینیوم در سال های اخیر و لیگ آزادگان معمولا بازی های بی روح و کم گلی می‌شد. در پنج بازی اخیر دو تیم سه مساوی بدون گل رقم خرد و دو بازی با نتیجه یک بر صفر تمام شد که سهم هر تیم یک برد بود.

خلاصه بازی فوتبال مس کرمان 0 - آلومینیوم اراک 1

بیشتر بخوانید:

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1683070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =