حمله آتشین مالک واتساپ به مالکان اپل به این دلیل مهم !

مارک زاکربرگ می‌گوید اپل قیمت سخت‌افزارهای خود را تا آنجا که امکان دارد افزایش می‌دهد اما متا برای رشد این فناوری متاورس حاضر است محصولات خود را حتی با ضرر بفروشد. زاکربرگ کوک و همکارانش در اپل را به گرانفروشی و عدم رعایت حقوق مشتری متهم کرده است درحالی که اپل همچنان بیشترین سهم فروش از تجهیزات تکنولوژیک گوشی های هوشمند را در بازار آمریکا در اختیار دارد. گجت نیوز این مصاحبه را ترجمه کرده است.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا با انتقاد از استراتژی قیمت‌گذاری محصولات اپل ادعا کرد که سازنده‌ی آیفون معمولاً تا جایی‌که می‌تواند، قیمت بیشتری برای محصولات سخت‌افزاری خود درنظر می‌گیرد. این درحالی است که متا با فروش محصولاتی مثل هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده با قیمت ۱۵۰۰ دلار، رویکردی کاملاً متفاوت را درپیش خواهد گرفت. به‌نوشته‌ی MacRumors، زاکربرگ مدعی شده است که دربرخی موارد محصولات سخت‌افزاری این شرکت بدون سود یا حتی با ضرر روانه‌ی بازار می‌شوند.

حمله زاکربرگ به اپل

زاکربرگ پس از معرفی هدست جدید کوئست پرو، در یکی از مصاحبه‌های خود گفت طبیعی است که شرکت‌های سخت‌افزاری بخواهند از فروش محصولات خود سود به‌دست بیاورند، اما اپل تمایل دارد تا آنجا که ممکن است از مشتریان خود پول دریافت کند. وی اعلام کرد، متا مسیر متفاوتی را برای فروش سخت‌افزارهای خود درپیش خواهد گرفت و ادعا کرد که حتی امکان دارد برخی از محصولات این شرکت بدون سود عرضه شوند و این شرکت بیشتر روی درآمدزایی ازطریق نرم‌افزار و خدمات ارائه‌شده در متاورس تمرکز خواهد کرد. مدیرعامل متا دربخشی از توضیحات خود گفت: هدف شرکت‌های مختلف از ساخت و عرضه‌ی محصولات سخت‌افزاری، کسب سود است و اپل در این‌زمینه سعی می‌کند تا جایی‌که امکان دارد، پول بیشتری از خریداران دریافت کند و این مدل کسب‌وکار، مخرب خواهد بود. اگر شرکتی وارد بازار سخت‌افزار شود و اعلام کند که بهترین سخت‌افزار را در آن حوزه می‌سازد و علاوه‌براین محصولات مذکور را بدون سود یا حتی با ضرر عرضه کند، این اقدام در راستای کمک به رشد اکوسیستم خواهد بود و با مدل کسب درآمد از نرم‌افزار و خدمات، مطابقت خواهد داشت و باعث می‌شود افراد بیشتری به آن اکوسیستم علاقه‌مند شود. به‌هرحال اگر بخواهید یک تجربه‌ی اجتماعی موفق ایجاد کنید، مردم باید در آن حضور داشته باشند.

متا اخیراً از هدست جدید واقعیت مجازی خود موسوم به Quest Pro رونمایی کرده است. به گفته‌ی این شرکت، هدست واقعیت مجازی جدید آن با قیمت ۱۵۰۰ دلار، مدل رده‌بالا و جانشین کوئست ۲ است و از طراحی بهتر، فناوری نمایشگر پیشرفته‌تر و حسگرهای جدیدتری بهره می‌برد که امکان درک احساسات و حرکات صورت کاربر را فراهم می‌کند. طبق شایعات، هدست واقعیت ترکیبی اپل نیز در ماه ژانویه معرفی خواهد شد و باید دید این محصول درمقابل هدست‌های متا چه عملکردی ازخود ارائه خواهد داد.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1683336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =