ایران اینگونه قدرتی جهانی در ساخت پهپاد شد

روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مثال جالبی زده است درباره نقش شرکت های دانش بنیان در تحول قدرت ایران در ساخت پهپاد که حالا همه دنیا درباره اش سخن می گویند.

روح الله دهقانی فیروزآبادی سرپرست جدید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفر اخیر خود به خراسان رضوی درباره راهکارهای توسعه شرکت های دانش بنیان نکات جالبی مطرح کرده است. او در سال حمایت از شرکت های دانش بنیان در صحبت هایش به نظر می رسد بین تفکیک شعاری میان آنچه امروزه بسیاری از شرکت های بزرگ مان برای استفاده از اتیکت دانش بنیان بودن و اعتقاد واقعی به تحول و دانش بنیادی تفکیک قائل شده .

ایران چطور یک قدرت جهانی در تولید پهپاد شد؟

او در بخش هایی از گفته هایش حتی انتقادات تندی به استفاده خودروسازان بزرگ داخلی از واژه دانش بنیان وارد کرده و در بخشی از سخنانش به این اشاره می کند که دانش بنیان ها جایی رشد واقعی می کنند که نیاز واقعی محصولات شان در کشور حس شود. او از صنایع غذایی و مسائل مربوط به علم پزشکی هم سخن گفته اما مثال جالبی درباره تبدیل ایران به یک قدرت جهانی در ساخت پهپاد ها اشاره می کند و می گوید:« اصلی‌ترین عامل موفقیت در یک فناوری خاص به طور مثال جایگاه امروز کشور در ساخت پهپادها، شکل گرفتن یک نیاز و تقاضای واقعی بود. باید این بازار مبتنی بر نیاز در سایر حوزه‌های فناورانه هم ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: 

       عکس | دندان‌های ترسناکی که از دهان افعی اقیانوس بیرون می‌جهند!

نظام نوآوری مورد انتظار، باید متناسب و متناظر با بازار باشد. گرچه فناورهای پیشرو و خط‌شکن حائز اهمیتی بالا و مستلزم حمایت است، اما باید در گام اصلی و راهبردی، فناوری‌ها و نوآوری‌های بازار و نیازمحور مورد توجه قرار بگیرد.»

۴۱۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1683436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =