ایران: اگر آمریکا در مبارزه با تروریسم جدی است، به کومله کمک نکند

فارس نوشت: نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در واکنش به مطلب منتشر شده در نیوزویک اعلام کرد: اگر دولت آمریکا در مبارزه با تروریسم جدی است، نبایدهیچ تسهیلاتی در اختیار گروهک تروریستی کومله قرار دهد.

دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در واکنش به خبر نشریه آمریکایی نیوزویک مبنی بر درخواست گروهک تروریستی کومله از آمریکا برای کمک و حمایت از این گروهک اعلام کرد: «کومله جزو گروهک‌های فعال تروریستی است که صدها نفر از مردم مهاباد و دیگر شهرهای ایران را به شهادت رسانده است. اگر دولت آمریکا در مبارزه با تروریسم جدی است، نباید هیچ تسهیلات و امکاناتی برای فعالیت و یا ملاقات در اختیار اینگونه گروهک‌ها قرار دهد.»

نشریه نیوزویک در مطلبی از درخواست رهبر گروهک تروریستی کومله از آمریکا برای مقابله با ایران خبر داد. وی در سخنرانی مجازی در یکی از مراکز مطالعاتی و پژوهشی آمریکا - موسسه واشنگتن در امور مطالعات خاور نزدیک - که به لابی اسرائیل در آمریکا نزدیک است، ضمن تایید حضور این گروهک تروریستی در اقلیم شمال عراق، از فشارهای وارد شده برای پایان دادن به حضور آنها در شمال عراق ابراز نگرانی کرده و خواستار حمایت آمریکا در این زمینه شده است.

به گزارش فارس، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل پیش از این در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت اعلام کرد: با توجه به اقدامات مخرب و آشوب‌زای گروهک‌های تروریستی در شمال عراق علیه مردم و امنیت ملی ایران و بی توجهی به هشدارها و اعتراضات مکرر، ایران انتخابی جز اعمال حق خود و پاسخ متناسب به حملات تروریستی نداشت.

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران بارها تروریسم را خطر مشترک برای منطقه، ایران، دولت عراق و دولت ترکیه خوانده و مقامات ایرانی بارها مخالفت خود را با حضور پایگاه‌های نظامی گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی و همچنین صهیونیست‌ها در منطقه کردستان عراق اعلام کرده و به کرات به مقامات دولت مرکزی عراق و همچنین منطقه کردستان عراق یادآور شده‌اند که این اقدامات به هیچ وجه از سوی ایران قابل تحمل نیست و این‌ گروهک‌ها باید خلع سلاح شده و این پایگاه‌ها هم برچیده شوند. در همین راستا و در حالی که این هشدارها مورد توجه قرار نگرفت و در پی تعرضاتی که اخیرا عوامل این گروهک‌های تروریستی در مرزهای ایران صورت دادند، در ماه جاری شاهد دو حمله موشکی به مقر این گروهک‌ها بودیم.

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه شنبه دوم مهر ماه در این خصوص اعلام کرد: «در پی تعرضات روزهای گذشته عوامل گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب وابسته به استکبار جهانی و لانه کرده در اقلیم شمال عراق مبنی بر عبور از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و مورد حمله قرار دادن برخی پایگاه‌های مرزی کشورمان با پاسخ قاطع رزمندگان اسلام همراه شده است.» دومین حمله نیز چهار روز بعد صورت گرفت و روز چهارشنبه ششم مهر ماه سال‌جاری قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه با موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای انهدامی، چند مقر تروریست‌های تجزیه‌طلب را در اقلیم شمال عراق هدف قرار داد. روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای با اشاره به آغاز مرحله جدید عملیات علیه مواضع و مقرهای گروهک‌های تروریستی ضدایرانی در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق تاکید کرد: عملیات تا دفع موثر تهدید و برچیده شدن مقرهای گروهک‌های تروریستی با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1683465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =