الهام حسینی برای نخستین بار قهرمان آسیا شد

دختر وزنه برداری ایران برای نخستین بار در تاریخ به عنوان قهرمانی در آسیا رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛الهام حسینی دختر وزنه بردار ایران در دسته 81 کیلوگرم موفق شد برای نخستین بار به مقام قهرمانی در آسیا برسد.حسینی که پیش از این مدال طلای بازی های همبستگی کشورهای اسلامی را کسب کرده بود با این مدال خودش را به سینه تاریخ سنجاق کرد.

در رقابت های قهرمانی آسیا که در منامه در حال برگزاری است بعد از ظهر امروز الهام حسینی با کسب سه مدال خوشرنگ طلا موفق شد به مقام قهرمانی در آسیا برسد و برای اولین بار مدال طلای این رقابت ها را کسب کند.

حسینی برای حرکت اول یکضرب خودش وزنه ۹۷ کیلوگرم را انتخاب کرد که موفق به مهار آن شد. او برای حرکت دوم خودش هم وزنه ۱۰۰ کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار این وزنه شد. حسینی که دو رقیب جدی از ژاپن و ترکمنستان داشت موفق شد با مهار وزنه ۱۰۲ کیلوگرمی برای نخستین بار مدال طلای حرکت یکضرب را بر گردن بیاویزد. با شروع حرکت دوضرب او ابتدا وزنه 121 کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار آن شد.حسینی برای حرکت دوم خودش وزنه ۱۲۵ کیلوگرمی انتخاب کرد که آن را هم مهار کرد.حسینی که می خواست رکورد خودش را ارتقا بدهد برای حرکت سوم وزنه 128 کیلوگرمی را انتخاب کرد که در مهار آن ناکام بود.با این حال دختر وزنه بردار ایران با اقتدار و مجموع ۲۲۷ کیلوگرم توانست قهرمانی در آسیا (کسب سه مدال طلا) را از آن خودش کند.

بیشتر بخوانید:

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1683582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =