خطیب جمعه اهواز : انتظار می‌رود ملت ، متناسب با حجم آشوب، قوی‌تر ظاهر شود / خواص بی‌بصیرت تاکنون اصلاح موضع نکرده‌اند

ایسنا نوشت: آیت‌الله کعبی با اشاره به وارد صحنه شدن مردم و مسئولان در حوادث اخیر گفت: ملت قوی ظاهر شده اما انتظار می‌رود متناسب با حجم اغتشاشات و آشوب، قوی‌تر ظاهر شود و بهنگام و پیشگیرانه در کنار پلیس و همگام با نیروهای بسیج در صحنه حاضر و به وظیفه خود عمل کنند.

آیت‌الله عباس کعبی در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۲ مهرماه) با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: اگر به اسلام عمل کنیم می‌توانیم قله‌های پیشرفت و عدالت را فتح کنیم. پیامبر اکرم(ص) توانست جامعه عقب مانده را به جامعه پیشرفته و جامعه جاهل را به جامعه فرزانه تبدیل و سنگ بنای تمدن نوین اسلامی را بر پایه محورهایی طراحی کند.

آیت‌الله کعبی با اشاره به اغتشاشات اخیر افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص نکات مهمی فرمودند. بنا به گفته ایشان، اغتشاشات پراکنده و طراحی دشمن در مقابل پیشرفت‌ها بوده‌اند. دشمنی‌ها ادامه خواهد داشت و نباید فکر کنیم اغتشاشات تمام شود دیگر خبری نیست؛ اگر اغتشاشات هم تمام شود دشمن دست از دشمنی برنمی‌دارد بنابراین باید قوی‌تر شویم و بر این کارهای دشمن غلبه کنیم.

وی افزود: باید مسئولان برای انجام وظایف اصلی ایستادگی و مقاومت کنند. باید توجه شود اغتشاشات خودجوش نبوده است به گونه‌ای که چند دانش‌آموز در صحنه آمده و در حال انجام کارهایی به صورت پراکنده باشند بلکه از قبل زمینه‌های این اتفاقات از جمله ایجاد هیجانات، تبلیغات، تشویق و آموزش ساخت مواد آتش‌زا توسط دشمن ایجاد شده است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: ملت ایران با نشاط و متدین و پایبند به ارزش‌های دینی هستند و مسیر پیشرفت و عدالت را با شتاب و تداوم پیدا خواهد کرد. شاهد بودیم در اغتشاشات، مردم در محکومیت این اتفاقات تجمع باشکوهی داشتند و شاهد تجمع امت حزب‌الله هم بودیم.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه مسجد، سنگر اصلی اسلام و مبارزه با دشمن است و باید این سنگرها محکم نگهداشته شوند، عنوان کرد: برای تدوام این کار فردا (شنبه) قبل از اقامه نماز مغرب و عشاء در مساجد سراسر کشور با پیامبر اکرم(ص) تجدید عهد خواهیم داشت و فتنه‌ها را محکوم خواهیم کرد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری الهام‌بخش، برگرفته از کتاب الهی و اهل سنت و اهل بیت(ع) و توام با تایید الهی است، عنوان کرد: ایشان می‌فرماید به وعده الهی مبنی بر پیروزی قطعی یقین داریم و حتما کمک الهی همراه‌مان خواهد بود.

وی با اشاره به وارد صحنه شدن مردم و مسئولان در حوادث اخیر بیان کرد: ملت قوی ظاهر شده اما انتظار می‌رود متناسب با حجم اغتشاشات و آشوب، قوی‌تر ظاهر شود و بهنگام و پیشگیرانه در کنار پلیس و همگام با نیروهای بسیج در صحنه حاضر و به وظیفه خود عمل کنند. خوشبختانه ملت همیشه پیشتاز است و تنها مشکل، خواص بی‌بصیرت هستند که همسو و با عجله موضع می‌گیرند که باید این موضع را اصلاح کنند که تاکنون اصلاح نکرده‌اند. قطعا ملت در مقابل خواص بی‌بصیرتی که همسو با دشمن عمل کرده‌اند ساکت نخواهد نشست.

بیشتر بخوانید:

21217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1683644

برچسب‌ها