سقوط آزاد طلا رقم خورد/ چه آینده‌ای پیش روی طلای زرد است؟

هر اونس طلا امروز در بازار جهانی ۱۹ دلار و ۷۴ سنت ارزان شد که ۱.۱۹ درصد تخمین زده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از آن که آمارهای تورم داغتر از حد انتظار آمریکا زمینه را برای افزایش شدیدتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو فراهم کرد، طلا روز پنجشنبه بیشترین ضرر خود را در بیش از دو هفته گذشته متحمل شد.

هر اونس طلا تا ساعت ۱۱:۰۰ صبح به وقت اروپا در روز پنجشنبه با ۱.۶ درصد کاهش به ۱۶۴۶.۱۰ دلار رسید که پایین ترین سطح از ۲۷ سپتامبر بود. معاملات امروز منجر شده‌است که هر اونس طلا امروز در بازار جهانی ۱۹ دلار و ۷۴ سنت ارزان شد که ۱.۱۹ درصد تخمین زده می‌شود و به هزار و ۶۴۴ دلار و ۱۵ سنت برسد که رکورد روز پنجشنبه را شکسته است.

سقوط آزاد طلا رقم خورد/ چه آینده‌ای پیش روی طلای زرد است؟

داده‌های وزارت کار نشان می‌دهد که شاخص اصلی قیمت مصرف‌کننده، بدون مواد غذایی و انرژی، ۶.۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که بالاترین سطح از سال ۱۹۸۲ است. به طور کلی CPI در ماه گذشته ۰.۴درصد افزایش یافت و نسبت به سال قبل ۸.۲% افزایش داشت.

هر دو بازده دلار آمریکا و خزانه داری پس از چاپ افزایش یافت و بر شمش سنگینی کرد زیرا این فلز به دلار قیمت گذاری شده و هیچ بهره ای ندارد.

تحرکات تهاجمی فدرال رزرو بازارهای اوراق قرضه و ارز در سراسر جهان را در سال جاری تحت فشار قرار داده است، در حالی که نتوانسته بر بازار کار ایالات متحده به میزان قابل توجهی اثرگذار باشد. همچنین به طلا آسیب رسانده و آن را حدود ۲۰ درصد از اوج خود در ماه مارس ارزان کرده است.

اکنون به نظر می رسد که بانک مرکزی ایالات متحده افزایش های بیشتر نرخ بهره را ادامه دهد و این فلز گرانبها ممکن است تحت فشار بیشتری قرار گیرد.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1683888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =