۱ نفر
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
وزیر دفاع انگلیس تهدید به استعفا کرد

فارس نوشت: روزیر دفاع انگلیس تهدید کرد در صورتی که بودجه ارتش این کشور افزایش پیدا نکند، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

برخی منابع اعلام کردند که «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس هشدار داده در صورتی که «جرمی هانت» وزیر دارایی انگلیس علیه افزایش بودجه نظامی ارتش انگلیس تصمیم گیری کند، وی از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «لیز تراس» نخست وزیر جدید انگلیس که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده با بحران‌های متعددی مواجه است.

همچنین بر اساس نتایج یک نظرسنجی، محبوبیت حزب کارگر انگلیس در برابر حزب حاکم محافظه‌کار افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

تراس حدود یک هفته قبل از طرحی جنجالی رونمایی کرد که خواستار کاهش مالیات بر اقشار ثروتمند در بحبوحه افزایش هزینه‌های معیشتی است.

تنها سه درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بر این عقیده بودند که بودجه کمکی جنجالی رونمایی شده توسط دولت تراس دارای ایده‌های درست و سنجیده بوده است.

پیشتر نیز هزاران نفر در لندن و سایر شهرهای انگلیس در اعتراض به هزینه بالای زندگی تظاهرات برگزار کردند و قبوض انرژی را به آتش کشیدند.

مردم با حمل پلاکاردهایی که روی آن‌ها نوشته شده بود «از پس هزینه‌های زندگی برنمی‌آییم» و همچنین شعارهایی علیه حزب حاکم محافظه‌کار روی آن‌ها وجود داشت، به اعتراض پرداختند.

کارزار «پرداخت نکن بریتانیا» که این اعتراضات را سازماندهی کرد گفت می‌خواهد دولت را برای کاهش قبوض انرژی به مقدار قابل پرداخت با متقاعد کردن یک میلیون نفر به عدم پرداخت قبوض، تحت فشار قرار دهد. یک سخنگوی این کارزار گفت: میلیون‌ها نفر از ما از پس هزینه‌ها برنمی‌آییم و زمانی که هوا سرد شود، یخ خواهیم زد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1684041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =