فعال سیاسی اصلاح‌طلب:هر بار حادثه‌ای رخ می‌دهد،انگار، یک متن را کپی می‌کنند و همان راه حل‌های تکراری! / خودشان نمک به زخم می‌پاشند

ایلنا نوشت:: میرلوحی گفت:‌هر چه هم می‌گوییم فضا فرق کرده و از زمان انقلاب چهل سال گذشته و تکنولوژی امروز با چهل سال پیش تغییر کرده است به این حرف‌ها توجه نمی‌کنند.

محمود میرلوحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره برخی از تریبون‌داران که با ادبیات و تحلیل‌های نادرست آتش خشم مردم را بیشتر کردند، گفت:‌ مدت‌هاست دوستان این دغدغه را دارند. درست است که قانون اساسی در سال ۵۸ تصویب شد، اما ببینید آن زمان وضعیت ارتباطات دنیا چگونه بود. ما اوایل انقلاب دو شبکه داشتیم شبکه یک و دو که به شبکه دو شبکه آموزش هم می‌گفتند. این دو شبکه هم از دو تا یازده شب پخش داشت اما امروز ۳۱ شبکه تلویزیونی داریم.

بخش هایی از گفت و گوی میرلوحی را در ادامه می خوانید:

*با کمال تعجب نگاه می‌کنیم، با وجود ارتباطات گسترده سراسر دنیا ما هیچ حرکت قابل پیشرفتی در ابن حوزه نکردیم. در اصل ۴۴ که موضوع رادیو و تلویزیون مطرح بود نتوانستیم انحصارات صدا و سیما را برطرف کنیم و روز به روز محدودتر شدیم.

*متاسفانه امروز یک اصلاح‌طلب نمی‌تواند بیاید در صدا و سیما صحبت کند، به سمت انحصار پیچیده رفتیم و کم کم اساتید و دانشجویان دیگر هم نمی‌توانند در صدا و سیما صحبت کنند. اخبار ما یک خبر مثبت از احزاب اصلاح‌طلب نمی‌دهد.

*فقط در زمان انتخابات یک ماه به صورت محدود و از روی ناچار امکان اظهارنظر برای آنان فراهم می‌شود. امام جمعه‌های ۱۵۰ شهر و نمایندگان مجلس همه اصولگرا هستند. این انحصارها ادامه دار شده و امثال رائفی‌پورها گرداننده صدا و سیما شده‌اند.

*مشکل خیلی عمیق شده و بعضی به این شکایت‌ها رسیدگی و حتی توجه هم نمی‌کنند. همین افرادی که اخیرا به شبکه چهار دعوت کردند، عموما از دانشگاه اخراج شدند و بعد آن‌ها را دوباره آوردند.

*کدام یک از این افراد تجربه سیاسی دارند. در نتیجه خودشان نمک به زخم می‌پاشند و متوجه وقایع در حال وقوع جامعه نیستند و چشمشان را به روی واقعیت‌های جامعه بستند.

*هر چه هم می‌گوییم فضا فرق کرده و از زمان انقلاب چهل سال گذشته و تکنولوژی امروز با چهل سال پیش تغییر کرده است به این حرف‌ها توجه نمی‌کنند. این جماعت بیست سال است که هیچ تغییری در دیدگاهشان ندادند و حوادث ۸۸ و ۹۸ را فقط محصول کار آمریکا می‌دانند. هر بار این حوادث رخ می‌دهد انگار یک متن را کپی می‌کنند، دست این افراد می‌دهند و همان راه حل‌های تکراری را می‌دهند.

*در یک خانواده، مادر، پدر و فرزندان متفاوت فکر می‌کنند ایران به این گستردگی مسلما افراد مختلف و با افکار متفاوتی را شامل می‌شود. در هیچ جای دنیا چنین انحصاری برای رسانه نیست که راه را بر طرفدار معتدل خود هم ببندد. در شورای پنجم تهران اصلاح‌طلب‌ها یک تریبون نداشتند. این برخورد با شوراها، NGOها و هنرمندها درست نیست.

*بنابراین تا کسی کمی هوادار پیدا می‌کند از او می‌خواهند حرف آنها را بزند. نظیر همان رفتاری که با عادل فردوسی پور شد. به طور مثال همان اتفاقی که اخیرا در شبکه چهار افتاد باید گسترش پیدا کند و پذیرفتن تغییرات را شروع کنند.

*کشور متکثر است، افراد متفاوت داریم، موافق و مخالف حجاب اجباری داریم، برای چه این افراد را پنهان می‌کنیم. بعد می‌گویند مردم به شبکه‌های خارجی پناه می‌برند. واتس‌آپ، تلگرام و اینستاگرام را قطع کردند. کجای دنیا چنین نگاهی به شبکه‌ها می‌شود.

*مردم حق انتخاب دارند. شما حق ندارید همه جا از خانه و اتاق خواب تا تفرجگاه‌های مردم سرک بکشید. خدا به پیغمبر خود می‌گوید اگر تندخو شوی مردم از اطرافت پراکنده می‌شوند. امروز آن نرمی کجا رفته است؟‌

*امروز متاسفانه در دست‌انداز عدم تشخیص و تدبیر افتادیم و برخی آقایان همان مونولوگ قدیمی و فرسوده را تکرار می‌کنند. آشفتگی در اظهارنظرها هم دیده می‌شود گفتید ما یکدست و یک صدا می‌شویم همه امور اصلاح خواهد شد چرا تا به حال موضوعی اصلاح نشده است؟‌

بیشتر بخوانید :

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1684536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =