ستاره‌های محبوب، زیر سقف  «ویلای ساحلی»/ همکاری جدید عطاران و جمشیدی را ببینید

خراسان نوشت: «ویلای ساحلی» نام ساخته جدید کیانوش عیاری است که این کارگردان پس از شش سال دوری از سینما و فیلم سازی، جلوی دوربین برده است.

عیاری این فیلم را برخلاف ساخته‌های قبلی خود در حال و هوای کمدی تولید می‌کند و نقش‌های اصلی آن را به رضا عطاران و پژمان جمشیدی سپرده است. این دو ستاره کمدی اولین‌بار در فیلم «شیشلیک» ساخته محمدحسین مهدویان با یکدیگر همبازی شدند و اکنون به واسطه اولین همکاری‌شان با کیانوش عیاری، بار دیگر در کنار یکدیگر ایفای نقش خواهند کرد. ساخت فیلمی در ژانر کمدی توسط کیانوش عیاری و همکاری دوباره رضا عطاران و پژمان جمشیدی پس از تجربه موفق «شیشلیک»، ساخته جدید فیلم ساز باسابقه را به اثری کنجکاوی‌برانگیز تبدیل کرده است.

از «روشن» تا «شیشلیک» و «قیف»

رضا عطاران در چهار سال اخیر چندان پرکار نبوده و هر سال تنها در یک فیلم بازی کرده است. او سال 98 در فیلم غیرکمدی «روشن» ساخته روح‌ا... حجازی نقشی کاملا جدی و تلخ را ایفا کرد و تابستان 99 نیز در فیلم کمدی «شیشلیک» با محمدحسین مهدویان همکاری کرد. اخبار غیررسمی که از فیلم جدید محسن امیریوسفی با نام «قیف» منتشر شده نیز خبر از حضور رضا عطاران در این فیلم می‌دهند. او امسال با نقش‌آفرینی در فیلم «ویلای ساحلی»، همچنان به حضور خود در سینما ادامه داده است. قرار بود این کمدین محبوب سریالی در مدیوم نمایش خانگی تولید کند و مجموعه کمدی او سال 1400 به پخش برسد اما هیچ خبری از تولید این پروژه نشد و بازگشت عطاران به عرصه سریال‌سازی اتفاق نیفتاد. اکنون این بازیگر فیلم «روشن» را آماده نمایش دارد و «شیشلیک» هنوز موفق به دریافت مجوز اکران نشده است.

اولین همکاری عطاران و جمشیدی

ستاره‌های محبوب، زیر سقف  «ویلای ساحلی»/ همکاری جدید عطاران و جمشیدی را ببینید

پیش از این که رضا عطاران و پژمان جمشیدی در «ویلای ساحلی» با یکدیگر همکاری کنند، در «شیشلیک» در کنار هم دیده شدند. قصه فیلم مهدویان در ناکجاآبادی اطراف تهران می‌گذشت که مردم آن در فقر و محرومیت زندگی می‌کردند. رضا عطاران و پژمان جمشیدی نیز به عنوان اهالی این منطقه، به سختی زندگی خود و خانواده‌شان را اداره و با فقر دست و پنجه نرم می‌کردند. عطاران و جمشیدی هر دو در «شیشلیک» بازی خوبی دارند، اما بازی متفاوت پژمان جمشیدی توجه مخاطب را بیشتر به خود معطوف می‌کند. او متناسب با فضای کمدی سیاه فیلم، لحظات تلخ را در بازی خود به نمایش گذاشته است و مخاطب را نیز تحت تاثیر این تلخی قرار می‌دهد، به این ترتیب به همان اندازه که خنده‌ای تلخ روی لب تماشاگر می‌آورد، باعث می‌شود اشک او را نیز دربیاورد! ترکیب پژمان جمشیدی و رضا عطاران در «شیشلیک»، ترکیب موفقی از آب درآمد و جمشیدی برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

تکرار یک تجربه موفق در «ویلای ساحلی»؟

دو سال پس از «شیشلیک»، دو ستاره محبوب کمدی بار دیگر در «ویلای ساحلی» با یکدیگر همبازی شده‌اند. طبق اخباری که منتشر شده، قصه فیلم عیاری درباره یک خانواده روستایی با بازی پژمان جمشیدی (یونس) و ریما رامین‌فر است که به عنوان سرایدار، مسئولیت محافظت و نگهداری از ویلای یک خانواده ثروتمند را برعهده می‌گیرند، ورود رضا عطاران در نقش برادر همسر «یونس» به ویلا سرآغاز ماجراهایی می‌شود. جالب این که در «شیشلیک» هم عطاران نقش برادر همسر جمشیدی را ایفا می‌کرد. با توجه به اطلاعات و تصاویری که از فیلم منتشر شده، عطاران و جمشیدی پس از «شیشلیک»، بار دیگر نقش شخصیت‌هایی از طبقه ضعیف جامعه را تجربه کرده‌اند. همکاری دوباره آن‌ها در چنین نقش‌هایی باعث می‌شود درباره نتیجه کار آن‌ها در «ویلای ساحلی» تحت هدایت کیانوش عیاری، کنجکاو باشیم. با توجه به وضعیت «شیشلیک» و صادر نشدن مجوز اکران آن، مشخص نیست که این فیلم پیش از «ویلای ساحلی» رنگ پرده را خواهد دید یا خیر اما برای مقایسه کار این دو ستاره باید تا زمان نمایش این فیلم‌ها صبر کرد.

بازگشت عیاری به سینما و ژانر کمدی

کیانوش عیاری پس از فیلم توقیف‌شده «کاناپه» محصول سال 95، از سینما فاصله گرفت و سریال جدیدی به نام «87 متر» را برای تلویزیون تولید کرد. این کارگردان خوش‌سابقه پس از شش سال به سینما بازگشته تا فیلم جدیدش «ویلای ساحلی» را بسازد. این فیلم تنها اثر کمدی در کارنامه کیانوش عیاری نیست و او خیلی قبل‌تر، با ساخت فیلم «روز باشکوه» محصول سال 67 ژانر کمدی را تجربه کرده بود اما دیگر ساخته‌های عیاری در سینما و تلویزیون برگرفته از مسائل اجتماعی و آثاری غیرکمدی هستند، بنابراین تولید یک فیلم کمدی جدید توسط عیاری و بازگشت او به این ژانر، اتفاق ویژه‌ای در کارنامه این فیلم ساز محسوب می‌شود.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1685865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =