تسهیلات سرمایه در گردش به کیوی کاران مازندارن ارائه شود

رئیس کمیسیون ویژه جهش ورونق تولید مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های مناسب باغبانی در مازندران، گفت: تسهیلات سرمایه در گردش توسط بانک های عامل به کیوی کاران ارائه شود.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، سید شمس الدین حسینی در جمع کیوی کاران و صادرکنندگان کیوی غرب مازندران اظهار داشت: با حمایت وزارتخانه های امور خارجه و جهادکشاورزی در سال گذشته ممنوعیت صادرات کیوی به کشور هند برطرف شد و امسال با رعایت استانداردهای لازم و کیفیت بخشی به محصولات کیوی زمینه صادرات این محصول فراهم است.
وی افزود: صدور شناسه تولید گواهی کیو آر با رایزنی معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است و اتحادیه های حوزه کشاورزی و باغ داری و خود کیوی کاران در تسهیل صدور این مجوز تاثیر گذار است.
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کشورهای روسیه، هند و حوزه خلیج فارس بیشترین سهم بازار صادرات کیوی ایران را به خودشان اختصاص دادند.
حسینی بیان کرد: از سال گذشته تمام تلاشمان را برای برطرف کردن موضوع صادرات کیوی به هندوستان بکارگیری کردیم و با دعوت از نمایندگان حوزه صادرات کشور هند به غرب استان و بازدید از باغات کیوی، سورتینگ و سردخانه های این منطقه آخرین اقدامات رفع موانع انجام گرفته است.
وی تصریح کرد: در راستای کمک به افزایش نقدینگی کیوی کاران با بانک های عامل مکاتباتی خواهیم داشت و تقویت کیوی کاران با ارائه تسهیلات سرمایه در گردش توسط بانک های عامل در دستور کار قرار می گیرد. ویژگی کیوی شمال ایران قابل مقایسه با برندهای معتبر جهانی است و ایران رتبه چهارم دنیا در صادرات کیوی را دارد.
48
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1687233

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =