از شرایط بهره‌مندی از وام اشتغالزایی زنان سرپرست‌ خانوار با خبر شوید

ایلنا نوشت:معاونت امور زمان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد: با توجه به ضرورت توانمندسازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار در جهت تامین معیشت خانواده، رفع این معضل به ویژه در بخش وام‌های اشتغال خرد، امری لازم است.

مصوبه ستاد ملی زن و خانواده در موضوع «طرح تسهیل ضمانت وام‌های خرد بانکی برای زنان سرپرست خانوار دهک‌های ۱ تا ۵ درآمدی» یکی از موضوعات مبتلا به زنان سرپرست خانوار دریافت کننده وام بانکی، معرفی ضامن یا ضامنین به بانک است که عموماً یکی از موانع مهم در مسیر دریافت تسهیلات بانکی به شمار می‌آید.

معاونت امور زمان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد: با توجه به ضرورت توانمندسازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار در جهت تامین معیشت خانواده، رفع این معضل به ویژه در بخش وام‌های اشتغال خرد، امری لازم است.

در این راستا معاونت زنان و خانواده، رفع موانع از مسیر دریافت وام اشتغال برای زنان سرپرست خانوار به ویژه در گروه‌های کم برخوردار را به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم در دستور کار قرار داده است.

بر این اساس دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده مصوبه اولین جلسه ستاد در دولت سیزدهم را به این امر اختصاص داد و طی این مصوبه، مقرر شد تا معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با همکاری وزارت تعاون، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و بانک رفاه کارگران، امکان صدور ضمانت نامه برای دریافت تسهیلات خُرد اشتغالزایی تا سقف ۱۰۰۰میلیون ریال برای زنان سرپرست خانوار را فراهم کند.

بر اساس این گزارش شرایط بهره‌مندی از صندوق ضمانت وام‌های خرد اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار به شرح ذیل است:

الف) در دهک‌های یک تا ۵ درآمدی قرار داشته باشند.

ب) توسط دستگاه‌ها و نهادهای تسهیل‌گر اشتغال خرد نظیر ستاد ساماندهی مشاغل خانگی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) (، بنیاد برکت)، بنیاد مستضعفان یا نهادهای مشابه به یکی از بانک‌های عامل شامل: ملّی، توسعه تعاون، رفاه کارگران، صندوق کارآفرینی امید، و پست بانک معرفی شده باشند.

ج) ناتوان بودن فرد وام گیرنده در معرفی ضامن به بانک توسط نهاد ارائه کنندة تسهیلات و بانک عامل محرز تشخیص داده باشد.

زنان سرپرست خانوار واجد شرایط فوق، پس از معرفی شدن توسط نهادهای تسهیلگر اشتغال به معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، توسط این معاونت به صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون معرفی خواهند شد تا فرایند صدور ضمانت نامه تکمیل شود.

معاونت امور زنان و خانواده مفتخر است که یکی از مهمترین مطالبات مردمی در دور اول سفرهای استانی ریاست جمهوری را از طریق این مصوبه پاسخگو بوده و امید آن می‌رود که این اقدام گامی در راستای تحقق بند ت مده ۸۰ قانون برنامه شم توسعه مبنی بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به شمار آید.

بیشتر بخوانید :

۲۲۰ ۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1687619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =