دومین دوسالانه جشنواره قصه‌گویی نهال امید استان سمنان برگزیدگان خود را شناخت

12 قصه‌گو از استان سمنان در دومین دوسالانه ملی قصه‌گویی نهال امید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بخش‌های دیجیتال و صحنه‌ای پس از داوری و پایش اولیه به مرحله منطقه‌ای معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مراسم اختتامیه مرحله استانی دومین دوسالانه ملی قصه‌گویی نهال امید در سمنان با حضور مصطفی مرادی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان؛ محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان؛ محمود خدابخشی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان و روح اله خادمی رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار شد.

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در مراسم اختتامیه این جشنواره با اعلام شعار «قصه خوب نسل خوب» نقش قصه را در تربیت و هدایت کودکان و نوجوانان مهم خواند و افزود: قصه‌ها مملو از تجارب، نکات اخلاقی و درس‌های زیادی از زندگی هستند و قصه‌گو آن را با زبان داستان و به صورت جذاب برای شنونده روایت می‌کند.

وی نقش مربیان و قصه‌گویان را در شناسایی قصه‌های کهن و قدیمی، حائز اهمیت دانست و بر انتقال این سرمایه‌های معنوی به نسل آینده تأکید کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن بیان اینکه بیش از یک‌چهارم آیات قرآن کریم که کتاب زندگی ماست به صورت قصه بیان‌شده است افزود: در دین مبین اسلام نیز خداوند این حکمت را برگزیده‌اند که بسیاری از آموزه‌های دینی ما از زبان قصه بیان شوند.

محمد طاهریان در پایان همه 64 راه‌یافته به مرحله استانی در بخش دیجیتال و صحنه‌ای را به عنوان هنرمندان قصه گوی استان نام برد و از همکاران و کتابدارانی که در برگزاری این جشنواره سهیم بودند قدردانی کرد.

شایان‌ذکر است: بانو احسانی، سکینه پارسا و بهاره ذوالفقاری هیئت‌داوران دومین دوسالانه ملی قصه‌گویی نهال امید در سمنان بودند که قصه‌گویان برگزیده اول تا سوم مرحله استانی در بخش صحنه‌ای و منطقه‌ای جشنواره را معرفی کردند.

گفتنی است: در بخش دیجیتال ویژه کتابداران صفورا عربیان از مهدی‌شهر، معصومه مرادی مرام از شاهرود و مرضیه بهادری از میامی نفرات اول تا سوم شدند و در بخش دیجیتال ویژه سایر افراد مهدیه سادات باقری و طلعت سادات حارث آبادی از شاهرود اول و دوم و الهه حسنی از گرمسار رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش صحنه‌ای ویژه کتابداران طاهره نظری از سمنان اول، مریم مهر پویا از گرمسار دوم و سمیه رجبی از شاهرود سوم شدند و در بخش سایر نیز محبوبه صرفی از دامغان اول شد و عسل نیکو و محترم ترحمی از سمنان دوم و سوم شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1687851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =