وزیر نیرو در گفت وگوی تفصیلی با خبرآنلاین جزییات تامین آب و برق باغ ویلاها را تشریح کرد.

 مجید نامجو در پاسخ به این سوال که این بحث باغ ویلاها که رئیس جمهور مطرح کرده اند به نظرشما تامین آب و برق آنها مشکلی ندارد، تصریح کرد:قطعا برای اجرایی شدن ایده باغ ویلاها یک دستگاهی متولی قرار می گیرد.واینکه آن دستگاه باید تصمیم بگیرد که جانمایی این باغ ویلاها چگونه خواهد بود. تنها در اینصورت است که می توان قضاوت کرد.

این عضو کابینه دولت در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص اینکه مسوولیت تامین آب وبرق این باغ ویلاها قرار است بر عهده بخش خصوصی یا دولت باشد، متذکرشد:بستگی دارد کجا باشد و به چه نحوی قرارباشد که این طرح را اجرایی کرد.در حال حاضر یکی از محدودیت های مهمی که وجود دارد در گسترش برخی از شهرها بحث تامین منابع آبی است. برای همین است که معاون آب و آبفای ما همیشه در جلسات شورای شهرسازی حضور دارد.

نامچو با اشاره بر نگرانی کارشناسان در خصوص استفاده بیش از حد از آبهای زیرزمینی در این باغ ویلاها تصریح کرد: کافی است نگاهمان به این موضوع را تغییر دهیم.قطعا باغ ویلا در داخل شهر احداث نخواهد شد و در حاشیه شهرها خواهد بود.بنابراین اگر با مزارع کشاورزی هماهنگ شود باغ ویلاها در نزدیکی این مزارع احداث شوند و این مزارع با آبیاری تحت فشار تامین آب شوند که بهره وری را بالاببرند و آب این باغ ویلاها را تامین کنند این مشکلات هم تا حدزیادی برطرف خواهد شد.درحال حاضر بیش از 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود درحالیکه راندمان ماحداکثر و خیلی خوشبینانه 45 درصد است اما در کشورهای دیگر این میزان راندمان بالای 90 درصد است.بنابراین با یک هماهنگی مشخص و با پشتوانه کارشناسی قوی این کار محقق خواهد شد و هیچگونه جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

متن کامل گفت وگوی تفصیلی با وزیرنیرو را اینجا بخوانید

 3939

کد خبر 168788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
    0 0
    مزارع اطراف تهران که داره با فاضلاب آبیاری میشه و دیگه تکلیف باغ ویلا هم معلومه با این اوضاع
  • خوشبین IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
    0 0
    بااین توضیح این تصمیم بسیار عاقلانه است چرا ؟ چون هم اکنون کشاورزی با شیوه غرقابی آب کشور را به هدر میدهد وقتی این فضا خرد شود و مکانیزه راندمان بسیار بلا میرود .