استاندار یزد: صنعتگران یزدی به آینده روشن امیدوار هستند

استاندار یزد با بیان این که صنعتگران یزدی به آینده ای روشن امیدوار هستند گفت: بخش عمده این موفقیت‌ها محصول تلاش صنعتگران است و نباید سیمای صنعت استان خراب نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مهران فاطمی در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعت معدن استان که با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد، آسیب شناسی و بازتعریف مسیر اجرایی را لازمه توسعه پایدار در حوزه اقتصادی دانست و اظهار کرد: رسیدن به دستاوردهای بزرگ و پایدار در گرو همکاری و مشارکت مستمر تمام عناصر مدیریتی و اجرایی است.

وی افزود: ما در عرصه مباحث کارآفرینی، سرمایه گذاری و صنعت مشکلاتی داریم که بخشی از آن ساختاری، بخشی مدیریتی و بخشی هم فرهنگی است.

استاندار یزد با بیان این که به هرکدام از مشکلات حوزه اقتصادی کشور وزن مشخص خود را بدهیم، گفت: تعیین و تکلیف واحد تولیدی راکد و زیرظرفیت از جمله مهمترین دستورات دولت سیزدهم به استانداران است.

فاطمی مشکل مدیریتی و رعایت نکردن مسئله بهره وری را مهمترین مشکل واحدهای راکد در استان یزد دانست و بیان کرد: طبق بررسی های انجام شده ۳۲۳ واحد صنعتی و تولیدی در استان یزد شناسایی شده است.

وی رسیدن به بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی، بالاترین نسبت اشتغال و بالاترین کاهش نرخ بیکاری بانوان از جمله دستاوردهای حوزه اقتصادی استان یزد طی یک سال گذشته است، تصریح کرد: تیم اقتصادی استان یزد تغییر نکرده است.

استاندار یزد با بیان این که زیباترین شهرک صنعتی کشور در استان یزد است، گفت: خوشبختانه صنعتگران یزدی به آینده ای روشن امیدوار هستند.

فاطمی با اشاره به ارتقای رشد اقتصادی استان یزد به ۷.۵۵ درصد، کاهش نرخ بیکاری از ۱۳ به ۷.۷ درصد و ثبت بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری بانوان در کشور را براساس آمارها یادآور شد و گفت: بخش عمده این موفقیت‌ها محصول تلاش صنعتگران است و نباید سیمای صنعت استان خراب نشان داد چرا که چنین اقدامی در وهله اول اهانت به صاحبان صنایع در استان است.

وی با اشاره به مشارکت صنعت با دولتمردان در انتقال آب از خلیج فارس و ایجاد شرکت پروازی اختصاصی یزد،‌ خاطرنشان کرد: هم اعتقاداً و هم عملاً، هم شرعاً و هم قانوناً متناسب با روح انقلاب اسلامی، خودمان را نوکر بخش صنعت و کارآفرینان می دانیم و به آن افتخار می‌کنیم.

گفتنی است؛ در این مراسم ۳۴ واحد برگزیده صنعت و معدن استان یزد با حضور معاون وزیر صمت و مسئولان ارشد استان تجلیل شدند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1687933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =