هزینه کیف و کفش کودکان مدرسه‌ای جایگزین خرید میوه/ جزئیات قیمت میوه جات در میدان تره بار

آرمان امروز نوشت:: درحالی که پاییز روی سرد خود را در روزهای اخیر آشکار کرده و مردم نیازمند میوه تازه برای جذب ویتامین و مقابله با سرما خوردگی هستند، بازارهای تره بار کمتر از همیشه شاهد حضور خریداران است. کاهش قدرت خرید مردم به دلیل تورم و افزایش سرسام آور هزینه های زندگی موجب شده است که میوه از سبد خرید مردم به کنار رانده شود.

کارشناسان بازار میوه و تره بار نیز معتقدند به دلیل فراوانی بار، تنوع زیاد و کاهش قدرت اقتصادی، میوه اولویت خرید مردم در مهرماه نبوده و همین امر باعث رکود بازار شده است.

جواد باقری یکی از فعالان این بازار در تشریح آخرین وضعیت بازار میوه، سبزی و صیفی گفت: بازار میوه و سبزی مانند هفته گذشته، راکد است و نوسانی نداشته است، زیرا تمایل و قدرت اقتصادی مردم برای خرید میوه کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: معمولا در مهرماه خانواده‌ها برای مدارس و کیف و کفش فرزندانشان هزینه می‌کنند و میوه در اولویت خرید نیست به همین دلیل بازار راکد می‌شود. البته اینکه بار هم فراوان است و بیشتر از تقاضا، عرضه داریم نیز در این میان بی‌تاثیر نیست.

کارشناس بازار میوه و تره بار اضافه کرد: در این هفته برخی اقلام مانند بادمجان، گوجه‌فرنگی، کدو، کاهو و کلم حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته، زیرا عرضه آن بسیار زیاداست. وی تصریح کرد: سیب، نارنگی و برخی از میوه‌های پاییزی در ابتدای فصل گران بود، ولی با عرضه انبوه قیمت آن‌ها نیز کاهش پیدا کرده است. اسدالله کارگر - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران چندان باگرانی میوه موافق نیست و در این باره اظهار کرد: همیشه در مهرماه و قبل از آغاز سال تحصیلی رکودی در بازار میوه داریم و بیشتر مردم اولویت خریدشان را بر روی کالاهای دیگر می‌گذارند.وی معتقد است قیمت میوه‌های فصل پاییز در حال حاضر مناسب است، زیرا علاوه بر فراوان بودن بار تنوع میوه نیز زیاد است. این مقام مسئول پیش ازاین نیز گران فروشی را در بازار میوه به نوعی انکار کرده و گفته بود: گرانفروشی نداریم و موضوع گرانی بار در مبدا است. در مبدا هم قیمت‌ها براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و معیار و ملاک مشخصی وجود ندارد. در میدان مرکزی میوه و تره بار بایستی به نحوی محصولات قیمت‌گذاری شود که مغازه‌داران هنگام خرید متوجه شوند هر محصولی دقیقا چه قیمتی دارد اما در حال حاضر مغازه‌داران محصول مشخص را در هر موقع از روز که به میدان مرکزی مراجعه کنند با قیمت‌های متفاوتی باید خریداری کنند.

هزینه کیف و کفش کودکان مدرسه‌ای جایگزین خرید میوه/ جزئیات قیمت میوه جات در میدان تره بار

محصولات ما برند ندارند. اگر محصولات برند داشته باشند قابل پیگیری خواهند بود. یعنی مصرف کننده می‌تواند با کد پیگیری درج شده روی محصول متوجه شود که این محصول به چه صورت، در کجا و با چه قیمتی تولید شده و قیمت آن چند است. در حال حاضر نمی‌توانیم قیمت مشخصی برای محصولات اعلام کنیم زیرا هر زمان مغازه‌دار مراجعه کند و با هرقیمتی خرید کند، همان قیمت مبنا خواهد بود. کارگر در پایان گفت: بسیاری از اعضای صنف ما کمتر از سود مصوب و قانونی خود روی محصولات اعمال می‌کنند اما نمی‌توانیم به قطع بگوییم تخلفی نیست. البته تخلف هم وجود دارد که در صورت مشاهده با آن برخورد خواهیم کرد. البته همه هم صنفان و فعالان بازار میوه با او موافق نیستند. برای مثال دارابی رئیس اتحادیه بارفروشان تهران چندی پیش گفته بود در سال‌های گذشته مردم در هر خرید، حداقل ۲ کیلو میوه خریداری می‌کردند اما امروز بخش زیادی از خریدها دانه‌ای شده است. اگر این روند ادامه داشته باشد کشاورزان و فعالان بازار متضرر خواهند شد.

جزئیات قیمت میوه جات در میدان تره بار

قیمت موز۳۸۰,۰۰۰ ریال، قیمت هندوانه۶۳,۰۰۰ ریال، قیمت آلبالو۳۹۰,۰۰۰ ریال، قیمت گوجه سبز۴۰۰,۰۰۰ ریال، قیمت به۲۲۰,۰۰۰ ریال، قیمت پرتقال تامسون شمال۱۲۰,۰۰۰ ریال، قیمت پرتقال رسمی شمال۱۳۰,۰۰۰ ریال، قیمت پرتقال تو سرخ۱۵۰,۰۰۰ ریال، قیمت نارنگی۱۷۰,۰۰۰ ریال، قیمت خیار گلخانه ای۱۲۵,۰۰۰ ریال، قیمت سیب سبز ( گرانی اسمیت ) ۱۳۲,۰۰۰ ریال، قیمت سیب زرد لبنان۱۷۲,۰۰۰ ریال، قیمت سیب قرمز لبنان۱۲۹,۰۰۰ ریال، قیمت کیوی۱۴۵,۰۰۰ ریال، قیمت لیمو شیرین۹۹,۰۰۰ ریال، قیمت موز خوشه ای سایزهای ۷ الی ۹ ۳۵۰,۰۰۰ ریال، قیمت ازگیل۳۵۰,۰۰۰ ریال، قیمت لیموترش انواع (سنگی ، پرشین لایم ، مینابی ) ۲۹۰,۰۰۰ ریال، قیمت انجیر زرد۲۵۰,۰۰۰ ریال، قیمت انگور بی دانه سفید۲۴۰,۰۰۰ ریال، قیمت انگور بی دانه قرمز و سیاه۲۴۰,۰۰۰ ریال، قیمت انگور یاقوتی۳۵۰,۰۰۰ ریال، قیمت انگور مهری ۱۵۰,۰۰۰ ریال، قیمت گلابی ۳۸۰,۰۰۰ ریال، قیمت زنجبیل تازه ۵۲۰,۰۰۰ ریال، قیمت آناناس طلایی ۶۹۰,۰۰۰ ریال

بیشتر بخوانید :

۲۲۰ ۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1688051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =