۰ نفر
۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱

مرداد ماه سال1384 بود که دکتر بهبهانی معاون حمل و نقل و ترافیک وقت شهرداری تهران اعلام کرد برای روان‌سازی تردد خودروها و کاهش زمان سفرهای درون شهری ۱۴۰ دور برگردان در شهر تهران طراحی و احداث خواهد شد.

مسوولان وقت حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آن زمان تاکید داشتند که احداث دوربرگردان‌ها اثرات مثبتی در روان سازی بار ترافیک شهر خواهد داشت، حذف چراغ‌های راهنمایی، افزایش سرعت خودروهای عبوری، کاهش تصادفات رانندگی احتمالی، جلوگیری از اجرای پروژه‌های پرهزینه مانند تقاطع‌های غیرهمسطح و از همه مهم‌تر افزایش 30 درصدی ظرفیت عبوری خودروها از جمله این موارد است.

اما امروز مسئولان  و نقل و ترافیک معتقدند که این دوربرگردان‌ها نه تنها کارایی لازم را ندارند بلکه حادثه‌ساز هم هستند. به طوریکه سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده است که دوربرگردان‌ها تا کنون صدها و صدها حادثه مرگبار به وجود آورده‌اند و شهروندان ما این حوادث ناگوار را بارها در بزرگراه‌ها دیده اند. آثار ریزش روغن خودروهایی که با جداول این دوربرگردان‌ها برخورد کرده‌اند و آثار تخریب جداول همه گواه این موضوع است که حتی خودروهایی که وارد این دوربرگردان‌ها می‌شوند از ایمنی کامل برخوردار نیستند. طبیعتا فارغ از اینکه ما نیت خیرخواهانه کسانی که تصمیم گرفتند از دوربرگردان‌ها در اتوبان‌ها استفاده کنند را به زیر سوال نمی‌بریم اما به لحاظ ترافیکی معتقدیم این یک عمل مردود و غیرقابل قبولی بوده است.

این موضوع سرانجام موضوع اصلی در شورای شهر شد و سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اخبار مبنی بر حذف تمامی دوربرگردان‌ها در پایتخت اعلام کرد که نقل قول‌های غلطی در خصوص دوربرگردان‌ها گفته شده که به غلط حساسیت‌هایی ایجاد کرده است اما حذف تمامی دوربرگردان‌ها صحت ندارد.کار  به جایی رسید که سید مجتبی شفیعی دبیر شورای عالی ترافیک حذف دور برگردان‌ها را ماهیتی سیاسی دانست .

سرانجام نوبت به اظهار نظر طراح این دوربرگردانها رسید. بهبهانی با دفاع از طرح دوربرگردانها اعلام می کند: ایران اولین کشوری است که طرح دوربرگردان ها را مطرح کرده است  چرا ما نباید اولین باشیم. همیشه کشورهای دیگر پیشرو بوده اند و یکبار هم ایران پیشرو بوده است. یک بار هم ما طرح هایمان را بسته بندی کنیم و برای سایر کشورها بفرستیم.وی دوربرگردان های  غیراستاندارد را مربوط به دوره کنونی مدیریت شهرداری می داند و ادامه می دهد: مطرح کردن این موضوع ریشه در موضوعات سیاسی دارد.

جال باید منتظر ماند و دید که بالاخره تکلیف دوربرگردانهای تهران در این پیچ و خم اظهار نظر مسئولان به کجا می رسد.

45232

کد خبر 168825

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاسم IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
    0 0
    آقای بهبهانی اگه دور برگردون خوب بود مطمئن باش کشورهای اروپایی و آمریکا تا حالا 10 هزار تا ازش ساخته بودن. دور برگردون جز خطر، دور کردن راه مردم و ایجاد ترافیک بیشتر خاصیت دیگه‌ای نداره. نمونه بارز آن در بزرگراه باقری است یه سری اونجا بزنید بد نیست.
  • نا اميد از بروز هر رشد IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
    0 0
    اگر به اتوبان باقري و خصوصا تقاطع بزرگراه رسالت سري بزنيد متوجه خدمات ارزنده بسته اولين آقاي بهبهاني ميشويد. تقريبا ساكنين هر روز يكبار به ياد حضرت اجل مي افتند و اشهد خود را ميگويند بعد از اين بزرگراه رد ميشوند. ما اولين هستيم البته در عجله كردن براي اول شدن

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین