تفاهمنامه سه جانبه قوه قضاییه، بسیج و ستاد امر به معروف امضا شد/ تقویت ضابطان نهی از منکر با حمایت دستگاه عدلیه

جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان این که باید به سمت اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه حرکت کنیم، ابراز داشت: قوه قضاییه از ظرفیت های خود برای کمک به اهداف ستاد امر به معروف که اهداف نظام است، استفاده خواهد کرد.

تفاهم نامه سه جانبه آموزش ضابطان امر به معروف و نهی از منکر میان قوه قضاییه، سازمان بسیج مستضعفین و ستاد امر به معروف و نهی از منکر طی مراسمی به امضاء رسید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، این تفاهم نامه در اجرای دستور العمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر همچنین هم افزایی، مشارکت و تعامل نزدیک تر در تحقق اهداف فریضه امر به معروف و نهی از منکر به امضای آیت الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین و دکتر اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه رسید.

برگزاری دوره های آموزشی ویژه ضابطان امر به معروف و نهی از منکر، نیازسنجی و تهیه متون آموزشی مورد نیاز، سطح بندی دوره های آموزشی، شناسایی و سازماندهی آموزشی ضابطان، صدور گواهی های آموزشی، انجام ارزیابی های آموزشی، سازماندهی و اعزام اساتید، صدور کارت ویژه ضابطان امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل بانک اطلاعات، از محورهای این تفاهم نامه سه جانبه است که این مفاد براساس قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در تفاهم نامه بیان شده است.

آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر نص قانون است

آیت الله صدیقی در این مراسم سازمان بسیج مستضعفین را بازوی اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: این تفاهم نامه با هدف انجام کار جمعی منعقد شد چرا که کار جمعی با آسیب کمتر و نتیجه بهتری انجام می شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر برای احیای این دو فریضه الهی را نص قانون دانست و بیان داشت: امروز دشمن از امر به معروف و نهی از منکر هراس دارد، به همین دلیل رسانه های بیگانه عملکرد ستاد امر به معروف را مورد هجمه قرار می‌دهند.

آیت الله صدیقی با تقدیر از حمایت های قوه قضاییه و قوه مجریه از فعالیت های ستاد امر به معروف گفت: چندی پیش رئیس جمهور محترم جلسه ای با اعضای ستاد داشتند که بسیار سازنده بود همچنین قوه قضاییه بارها در جلسات شورای عالی و نشست های مشترک حمایت جدی خود را از ستاد اعلام کرده و میان ستاد امر به معروف و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم این قوه همکاری خوبی در جریان است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با اشاره به روایت «کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْئولٌ عَنْ رَعِیتِهِ» تصریح کرد: همه ما نسبت به خود، جامعه، مسئولان و تشکل های مردمی مسئول هستیم.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از سنگرهای سرنوشت سازی دانست که اسلام برای حرکت عمومی جامعه در مسیر الهی پیش بینی کرده است و گفت: اسلام، دین زنده و مولد قدرت و عزت است که این قدرت و عزت در بستر حرکت فردی و جمعی جامعه به سمت خدا صورت می گیرد.

آیت الله صدیقی، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از ارکان اسلام برشمرد و بیان داشت: متأسفانه به این آموزه های نقش آفرین که قرآن، روایات و قانون بر آن تأکید کرده به صورت شایسته توجه نشده است.

وی ادامه داد: مؤمنان نباید اجازه دهند قانون امر به معروف و نهی از منکر که در شئون مختلف جامعه بیدارگر و انسجام و اتحاد بخش است، در حاشیه قرار گیرد.

افتخار بسیجیان است که ضابطان امر به معروف و نهی از منکر باشند

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین آمادگی این سازمان را برای اجرای هر چه بهتر این تفاهم نامه اعلام کرد و یادآور شد: نگاه ما به این تفاهم نامه مثبت بوده و برای اجرایی شدن آن از تمام ظرفیت های بسیج بهره خواهیم برد و افتخار بسیجیان این است که ضابطان امر به معروف و نهی از منکر باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین با اشاره به این که بسیج در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی ظرفیت فوق العاده ای دارد، گفت: در بحث پیشگیری به دنبال کاهش ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه هستیم و بدین منظور طرح «هر مسجد یک حقوقدان» را نیز به دستگاه قضا پیشنهاد داده ایم.

سردار سلیمانی یکی از وظایف مهم بسیج را ساماندهی حرکت های مردمی دانست و خاطرنشان کرد: نهضت کمک های مؤمنانه با محوریت بسیج راه اندازی شد که الحمدلله با استقبال مردم همراه بود و اکنون این کار به صورت مردمی در جریان است.

آمادگی دستگاه عدلیه برای حمایت از ضابطان امر به معروف و نهی از منکر

اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نیز امضای این تفاهم نامه سه جانبه را سبب تقویت ضابطان امر به معروف و نهی از منکر دانست و آمادگی دستگاه عدلیه را برای حمایت از ضابطان اعلام کرد.

وی تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در تمام حوزه ها جدی گرفته شود چراکه توجه به دو فریضه الهی سبب کاهش و از بین رفتن جرائم و آسیب ها می شود.

جهانگیر با بیان این که باید به سمت اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه حرکت کنیم، ابراز داشت: قوه قضاییه از ظرفیت های خود برای کمک به اهداف ستاد امر به معروف که اهداف نظام است، استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1688867

برچسب‌ها