۰ نفر
۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
شایعه آردهای آلوده در جاسک، رد شد

معاون سیاسی، امنیتی فرماندار جاسک گفت: آردهایی که حدود یک ماه بنا به شائبه وجود آلودگی در آن‌ها جمع آوری شد، براساس اعلام نهادهای بررسی کننده، بدون مشکل بودند.

به گزارش خبرآنلاین، حسن دوراندیش روز شنبه گفت: هفته آخر شهریور ماه سال جاری برخی اهالی روستاهای بخش لیردف این شهرستان به خاطر رنگ متفاوت آردهای دریافتی خود و احتمال وجود خاک در آن‌ها موضوع را به مسوولان محلی و شهرستان اطلاع دادند.

وی ادامه داد: این آردها هم به سرعت جمع آوری و برای آزمایش به اداره‌کل استاندارد و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ارسال شد.

معاون سیاسی، امنیتی فرماندار جاسک اضافه کرد: همچنین به جای آردهای جمع آوری شده آرد جایگزین بین این خانوارها توزیع شد و اکنون سازمان‌های آزمایش کننده اعلام کردند موردی دال بر وجود آلودگی در این آردها نیافته‌اند.

ماجرای آردهای آلوده چه بود؟

چندی پیش بنا بر گزارش از مردم محلی در خصوص توزیع آردهای مشکوک به آلودگی به خاک، این مسئله بررسی شد.

حسن دوراندیش در این مورد گفت: بلافاصله با تشکیل کارگروه آرد و نان شهرستان، یک تیم جهت بررسی مسئله به روستاهای بخش لیردف جاسک اعزام و نمونه برداری از آردها در دستور کار قرار گرفت و نمونه‌ها به آزمایشگاه ارسال شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری جاسک گفت: مردم محلی معتقد بودند که آردها طعم خاک می‌دهند و درون آرد خاک مشاهده شده به همین دلیل دستور جمع آوری تمامی آردهای مشکوک از منطقه صادر شد.

تمام آردی که به 5 روستای منطقه لیردف ارسال شده بود 500 کیسه بود که اکثر این آردها جمع آوری شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1688909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =