افزایش فوتی‌های ایرانی در حادثه جشن هالووین در کره جنوبی

ایسنا نوشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی با صدور اطلاعیه‌ای ، درگذشت پنج نفر از ایرانیان مقیم این کشور، در حادثه جشن‌ هالووین در شب شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ در سئول را تسلیت گفت.

متن آخرین اطلاعیه سفارت کشورمان در سئول به شرح زیر است:

بسمه تعالی

انالله و اناالیه راجعون

با نهایت تأثر و تأسف، خبر درگذشت پنج نفر از هموطنان عزیز در حادثه جشن‌ هالووین در شب شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ در محله ایتِوون در سئول را به همه ایرانیان ارجمند و دانشجویان گرامی تسلیت عرض نموده و از خدواند متعال برای این عزیزان از دست رفته، مغفرت و برای خانواده‌های ایشان، صبر مسئلت می نمائیم.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول از همان ابتدای وقوع این حادثه تلخ، ضمن تماس با مقامات و طرف های کره ای، پیگیر وضعیت ایرانیان مقیم بوده و با حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، اقدامات لازم را انجام داده است.

اسامی فوت شدگان ایرانی در این حادثه ناگوار به شرح ذیل می‌باشند:

۱- آفاق راست منش

۲- علی پراکند

۳- ریحانه سادات آتشی

۴- سمیه مقیمی نژاد

۵- علیرضا اولیایی

در اطلاعیه قبلی سفارت ایران در سئول تعداد فوتی‌های ایرانی در این حادثه ۴ نفر اعلام شده بود.

افزایش فوتی‌های ایرانی در حادثه جشن هالووین در کره جنوبی

پیش از این شبکه سی‌ان‌ان، در پی وقوع حادثه در جشن هالووین شب گذشته که برای اولین بار پس از همه‌گیری کرونا به صورت گسترده در سئول، پایتخت کره جنوبی برگزار شده بود اعلام کرد که در این حادثه بیش از ۱۵۰ نفر جان خود را از دست دادند و شمار زیادی نیز مجروح شدند.

بنابر اعلام مقامات کره جنوبی در میان کشته شدگان دست کم ۱۹ تبعه خارجی هم بوده است که شامل افرادی از ایران، چین، ازبکستان و نروژ می‌شود.

مقامات کره‌ای می‌گویند، پس از آن که جمعیت زیادی در یک کوچه باریک در نزدیکی هتل همیلتون، یک مکان مهم برگزاری این مراسم در سئول به جلو رانده شدند، مردم تا حد مرگ تحت فشار جمعیت قرار گرفتند و سبب شد تا عده‌ای کشته و بیش از ۷۰ نفر هم مجروح شوند.

بیشتر بخوانید:

۴ ایرانی در جشن هالووین کشته شدند

کشته و مجروح شدن ده‌ها کره‌ای در جشن هالووین

۲۳۳۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1689430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =