نخست وزیر عراق: برای فاسدان هیچ خط قرمزی وجود ندارد

مهر نوشت: نخست وزیر عراق تاکید کرد که در محاکمه افراد فاسد هیچ خط قرمزی وجود ندارد و نفوذ سیاسی طرف ها و گروه های مختلف، هیچ تاثیری در این مبارزه ندارد.

به نقل از شفق نیوز، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق تاکید کرد که در محاکمه افراد فاسد هیچ خط قرمزی وجود ندارد و نفوذ سیاسی افراد و گروه های سیاسی هیچ تاثیری در این مسئله ندارد و دولت عزم خود را تشکیل کارگروه حمایت از شفافیت جزم کرده است.

بر همین اساس دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد: السودانی امروز از دفتر کمیته شفافیت بازدید و با علاء الساعدی رئیس این کمیته دیدار کرد.

بر اساس این بیانیه، السودانی در این دیدار در جریان فعالیت کمیته مذکور در مبارزه با فساد و تعقیب عاملان فساد اداری و مالی قرار گرفت.

السودانی تاکید کرد که دولت عراق از فعالیت کمیته شفافیت در سطح اجرایی با قانونگذاری از طریق ارائه لوایح قانونی مبارزه با فساد حمایت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هدف از مبارزه با فساد زندانی کردن مفسد نیست، بلکه باید با اقدامات پیشگیرانه مانع از وقوع فساد شد و فرهنگ شفافیت، پاکدستی و حفظ اموال عمومی را رواج داد.

نخست وزیر عراق ادامه داد: اولین معیار دولت در تعامل با دولت های دیگر، میزان همکاری آنها با تسلیم محکومان به فساد به بغداد و استرداد اموال مربوط به اختلاس است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1689518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =