۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۸

فارس نوشت:

شاخه شبکه تروریستی القاعده در عراق در آستانه آغاز خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، با صدور بیانیه‌ای از آغاز سری حملات 100 تایی در عراق بمنظور انتقام جویی از مرگ اسامه بن لادن خبر داد.
به گزارش روزنامه فرانسوی "نوول آبزرواتور"، شاخه القاعده در عراق اعلام کرد که از اواسط آگوست جاری تاکنون برای انتقام جویی از مرگ "اسامه بن‌ لادن" و سایر مسئولان این شبکه سری حملاتی متشکل از 100 حمله را در سراسر عراق آغاز کرده است.
بنا بر اعلام شاخه القاعده در عراق، این حملات از روز 15 آگوست آغاز شده است.
این در حالیست که القاعده هنوز صریحا مسئولیت حملات متعدد مرگباری را که در همین روز در عراق به وقوع پیوست، بر عهده نگرفته است.
شاخه القاعده در عراق با صدور بیانیه‌ای در سایت اینترنتی "Honein" اعلام کرد: «گروهی تحت عنوان "انتقام اسامه بن لادن و سایر مسئولان القاعده" از اواسط ماه رمضان عملیات خود را آغاز کرده است و پس از انجام حدود 100 حمله در این راستا، عملیات خود را پایان خواهد داد.»
این بیانیه افزود: «این حملات شامل حملات هوایی، عملیات‌های انتحاری، بمب‌های جاده‌ای، حمله با تفنگ‌های مجهز به صدا خفه‌کن و حمله سربازان از پناهگاه‌های مخفی در تمام شهرها و مناطق روستایی است.»
نظامیان آمریکایی حاضر در عراق قرار است تا پایان سال جاری میلادی از این کشور خارج شوند و این در حالیست که مقامات آمریکایی بارها در دیدار با مقامات عراقی تمایل خود برای ادامه حضور نظامی در عراق را اعلام کرده‌اند و مایلند که پس از پایان سال جاری میلادی نیز همچنان در عراق باقی بمانند.
بنابراین با توجه به این امر، انتشار این خبر در آستانه خروج نیروهای آمریکایی از عراق تا حدی معنا دار است و به نظر می‌رسد که انتشار اخبار فوق و اخباری در این راستا با هدف توجیه حضور نظامی آمریکا در عراق صورت گرفته باشد.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =