جزییاتی از توقیف نفتکش خارجیِ حامل سوخت در خلیج فارس/ پای سرشبکه یک باند قاچاق در میان است

ایرنانوشت: فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نفتکش خارجی متخلف حامل سوخت قاچاق زیر رصد اطلاعاتی هوشمندانه قرار داشت و بعد از تحویل کامل سوخت قاچاق از شناورها، توسط دلاوران از جان گذشته این منطقه توقیف شد.

سردار دریادار دوم پاسدار عباس غلامشاهی در این خصوص اظهار داشت: افزون‌بر ۱۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در خلیج فارس توسط رزمندگان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه کشف و توقیف شد.

وی ادامه داد: کشف و توقیف شناور حامل قاچاق سوخت در موقعیت آبراه تنگه هرمز از یک نفتکش متعلق به یک کشور خارجی و با هماهنگی مقام قضایی انجام شد که در این رابطه ۲۱ نفر خدمه نفتکش متخلف دستگیر و به مقام قضایی ارجاع شدند.

سردار غلامشاهی اضافه کرد:‌ این نفتکش، سر شبکه یک باند قاچاق سازمان یافته است که سوخت را از شناورهای سبک دریافت می‌کرد و حجم سوخت قاچاق در این نفتکش معادل حدود ۱۱۰ شناور سبک و پنج هزار و ۵۰۰ وانت نیسان تخمین زده می شود.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: با توجه به تأکید سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه مبنی بر برخورد جدی و قاطع نیروی دریایی سپاه با قاچاق سازمان یافته و مخرب اقتصاد کشور ، همه ما برای اجرای کامل این مأموریت آماده‌ایم.

بیشتر بخوانید :

۲۲۰ 35

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1689783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =