قدرت دفاعی ضرورت اجنتاب ناپذیر است اما حرف اول را دیپلماسی می زند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:ما که می‌دانیم برای مقابله با اصل موجودیت نظام جمهوری اسلامی توطئه‌های رنگارنگی وجود دارد، چرا سیاست داخلی خود در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را طوری تنظیم نمی‌کنیم که طراحان خارجی آن توطئه‌ها زمینه‌ای برای اجرا پیدا نکنند؟

چرا دافعه‌مان هزار برابر جاذبه‌مان است؟ چرا پرخاشگران را به میدان ‌داری و صحنه‌ گردانی می‌گماریم؟ چرا تصور می‌کنیم اگر حاکمیت در انحصار یک جمع محدود و یک سلیقه و یک تفکر باشد بهتر است؟

چرا از افکار متنوع صاحبان اندیشه و نظر و تجربه برای مدیریت کشور استفاده نمی‌کنیم؟ چرا رسانه ملی را به عرصه تجلی افکار تمام صاحبنظران وفادار به کشور و نظام قرار نمی‌دهیم؟

با چنین سیاستی که اکنون اِعمال می‌کنیم، هرگز نمی‌توانیم پشتوانه اصلی نظام و اقتدار کشور را که مردم هستند، حفظ کنیم. فقط با تغییر این سیاست انقباضی و روی آوردن به سیاست همگرائی در داخل، در منطقه و در سطح جهان است که می‌توانیم تمام تهدیدها را خنثی کنیم و روز به روز اقتدار کشور و نظام را افزایش دهیم.

قدرت دفاعی برای کشور یک ضرورت اجتناب ‌ناپذیر است ولی حرف اول را همیشه باید دیپلماسی هوشمند و برنامه‌ ریزی شده بزند. با این دیپلماسی است که می‌توانیم تهدیدها را خنثی کنیم.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1689931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =