«الیور استون» رئیس داوران جشنواره عربستان شد/ یک فیلم ایرانی در رقابت

ایسنا نوشت: دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «دریای سرخ» عربستان، فهرست فیلم‌های بخش مسابقه اصلی خود را با حضور آثار مهم‌ روز سینمای جهان اعلام کرد.

جشنواره فیلم «دریای سرخ» عربستان در حالی دومین دوره خود را جشن می‌گیرد که امسال «الیور استون» کارگردان آمریکایی برنده سه جایزه اسکار که نویسندگی یا کارگردانی فیلم‌هایی چون «صورت زخمی»، «وال استریت»، «قطار سریع‌السیر نیمه‌شب»، «پلیتون»، «متولد چهارم جولای» و «قاتلین بالفطره» را در کارنامه دارد، در راس هیات داوران بخش مسابقه اصلی این رویداد سینمایی قرار می‌گیرد.

جشنواره فیلم «دریای سرخ» که با سرمایه‌گذاری چشمگیر عربستان در سینما در چند سال اخیر همراه شده است، امسال در مجموع ۱۳۱ فیلم کوتاه و بلند را از ۶۱ کشور و به ۴۱ زبان از سینماگران نوظهور و تثبیت شده به نمایش می‌گذارد.

سینمای ایران امسال با فیلم «سونسوز» ساخته رضا جمالی در بخش مسابقه اصلی جشنواره دریای سرخ حضور دارد. این فیلم کمدی که در نخستین نمایش جهانی‌ در بخش منتخب منتقدان جشنواره شب‌های سیاه تالین به روی پرده می‌رود، داستان روستایی کوچک است که مدتی است بچه‌ای در آن به دنیا نیامده است و همه مردان آن را تقصیر زنان می دانند. دو دهه پیش کاظم فیلمساز قدیمی برای ساخت مستندی از عقیمی زنان روستا به این روستای دورافتاده روستایی آمد. اما زنان روستایی می خواستند از حیثیت خود محافظت کنند، بنابراین فیلم را دزدیدند و سوزاندند اما امروز که روستاییان متوجه شده‌اند که مردان عقیم هستند و زنان هیچ مشکلی ندارند. کاظم با کمک دستیارش سعی می‌کند چند مصاحبه با مردان نابارور ضبط کند تا حقیقت را در یک فیلم جدید آشکار کند، اما از بسیاری جهات به یک ماموریت غیرممکن تبدیل می شود.

فیلم سینمایی «مثلث اندوه» ساخته «روبن اوستلوند» برنده نخل طلای جشنواره کن در کنار فیلم‌های جدید «دلال» به کارگردانی «هیروکازو کورئیدا»، «ارواح اینیشرین» ساخته «مارتین مک‌دونا»، «تصمیم به رفتن» از «پارک چان-ووک» و «امپراتوری نور» فیلم جدید ساخته «سم مندس» از جمله آثار مهمی هستند که امسال در جشنواره دریای سرخ به نمایش گذاشته می‌شوند.

دومین دوره جشنواره فیلم دریای سرخ از تاریخ اول تا دهم دسامبر (۱۰ تا ۱۹ آذر) در شهر جده عربستان برپا خواهد شد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1690089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =